BasBQ
Beef en Steak

Rollade van bavette met pistachepesto en chorizo

 
 

BrandtQ

Stoker
Berichten
275
Lekker, makkelijk en leuk! Rollade van bavette valt altijd wel in de smaak en je kan er eindeloos mee variëren. Dit keer heb ik een rollade gemaakt met pesto van pistachenoten en chorizo.

Voor de pesto:
40 gram basilicum (2 bakjes)
30 gram pistachenoten (ongezouten)
30 gram Parmezaanse kaas
2 tenen knoflook
6-10 el olijfolie
Peper
Zout

Voor de rollade:
1,2 kilo bavette
20 gram pijnboompitjes (geroosterd)
Pakje chorizo
Zakje rucola
Peper
Zout

Meng voor de pesto de knoflook, basilicum, pistachenoten en kaas samen in een blender en mix tot een grove massa. Voeg daarna naar wens olijfolie toe om het smeuïger te maken en bepaal of je nog peper en zout wil toevoegen.

Pesto3.jpg


Steek de barbecue aan voor een indirecte sessie op zo'n 150 graden. Onder de hitteschilden op mijn Kamado Joe leg ik vast het gietijzeren rooster. Zo kan ie goed opwarmen en hoef ik straks alleen maar de bovenste roosters en hitteschilden eruit te halen en kan ik meteen door met afgrillen.

Vlinder dan de bavette, hier op de foto een Uruguayaanse van 1,2 kilo, en smeer de pesto over het vlees.

Pesto4.jpg


Beleg het vlees nu met plakjes chorizo, blaadjes rucola en geroosterde pijnboompitjes.

Pesto5.jpg


Oprollen, goed vastzetten met slagerstouw en hop, de kamado op! Bij 42 graden kerntemperatuur heb ik de bovenste roosters en hitteschilden eruit gehaald en ben ik overgegaan op het gietijzeren rooster.

Pesto1.jpg


Omdat ie niet overal even dik was ben ik bij 50 graden (dunne deel) en 48 graden (dikke deel) gestopt. Aansnijden, wat peper en zout naar eigen smaak eroverheen strooien en genieten maar!

Pesto2.jpg
 
Dat ziet er goed uit. Moeten we toch maar eens proberen na te maken. Dit gaat ook op de lange lijst😃
 
Ontzettend lekker zo’n bavette rollade. Ziet er smakelijk uit.
 
schitterende foto's
en wat is dat lekker he, genieten gewoon
 
Is er nog een stukje voor mij over. ?
Ziet er erg lekker uit.
 
Ga ik ook eens proberen te maken. Ziet er heerlijk uit.
 
Goddomme. Zag dit bericht en dacht. Dat wil ik ook. Bavette uit de diepvries gehaald. Dacht laat hem even op de aanrecht liggen anders is hij smorgens niet ontdooit. Dus vergeten. Hele nacht in de keuken gelegen. Met als gevolg vanmorgen dik 20 gr. Durfde hem vandaag toch niet klaar te maken. Dus helaas pindakaas
 
Goddomme. Zag dit bericht en dacht. Dat wil ik ook. Bavette uit de diepvries gehaald. Dacht laat hem even op de aanrecht liggen anders is hij smorgens niet ontdooit. Dus vergeten. Hele nacht in de keuken gelegen. Met als gevolg vanmorgen dik 20 gr. Durfde hem vandaag toch niet klaar te maken. Dus helaas pindakaas
Aahhh das balen.
 
Goddomme. Zag dit bericht en dacht. Dat wil ik ook. Bavette uit de diepvries gehaald. Dacht laat hem even op de aanrecht liggen anders is hij smorgens niet ontdooit. Dus vergeten. Hele nacht in de keuken gelegen. Met als gevolg vanmorgen dik 20 gr. Durfde hem vandaag toch niet klaar te maken. Dus helaas pindakaas
Balen zeg… snel weer naar de slager voor een nieuwe ronde!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan