BasBQ
Beef en Steak

Roland stelt zich voor

 
 

Roland1971

Kooltjesharker
Berichten
130
Hallo dames en heren BBQers

Mijn naam is Roland, 44 jaar en vanaf het moment dat ik kon lopen gefacineert door vuur en lekker eten. In 1997 mijn eerste Weber OTS 47 gekocht, nog ruim voor dat de hype begon. Buren verklaarden me voor gek dat ik ook in de winter gewoon lekker stond te kokkerellen. Nu wordt dat heel normaal gevonden.

Door de jaren heen heel wat kilos vlees gegaard en het verveelt nooit. Assortiment is uitgebreid met GoAnywhere OTG47 OTG57 Q100 Q200 Bakplaat voor de Q100/200 Rotiserie en sinds vorige week de WSM47. Die laatste heeft er voor gezorgd dat ik op dit geweldige forum terecht ben gekomen en ik heb hier al zoveel interessante onderwerpen gelezen dat ik me wel aan moest melden. Leuke sfeer hier en allemaal mensen met dezelfde passie, TOP

Ik wil me de komende tijd gaan richten op het koken op de WSM want ECHT low and slow is nieuw voor me. Vorige week dus de eerste sessie gedaan op de WSM met 2 prachtige ribs op de Minion methode met kokos briketten. Het resultaat was werkelijk verbluffend.2,5/1,5/30 was precies goed voor een perfecte textuur van het vlees, bijna van het bot en toch een bite. Temperatuur beheersing voor de eerste keer was perfect, veel vertrouwen dat dit leuke maaltijden gaat opleveren en dat gebaseerd op de recepten van het Genootschap.

Bij voldoende vertrouwen en overtuiging zal ik mijn resultaat met jullie delen ;-)

Groet van een verslaafde
 
hoi Roland,
welkom bij dit edele genootschap
 
Roland.. graag je info delen. Ook als het even niet gaat zoals gewenst (kan ik ook van leren nl).
Welkom hier!
Grz.
 
Welkom!
 
Dank allen, voor dit warmgestookte welkom!
 
Terug
Bovenaan Onderaan