BasBQ
Beef en Steak

Roasted Beer Duck

 
 

Cain

Vuurmaker
Berichten
87
Afgelopen oud en nieuw had ik besloten om roasted beer duck te maken.
Eentje in de oven, eentje op de Weber. Die op de Weber ging niet helemaal zoals gewenst, dus die vereiste een herhaling.
Zeker omdat die uit de oven ontzettend lekker van smaak was. Dus afgelopen weekend opnieuw geprobeerd. Dit keer met succes.


De eenden moet je eerst lekker pekelen in een pekel van bier, veel kruiden en water.
De dag erna - de koelkast ruikt al verrukkelijk - dan kunnen ze lekker op de BBQ.
Ze moeten een uur of 3 op een temperatuur van 150 graden. Waar ik met oud en nieuw nogal wat problemen had de temperatuur constant te houden, was dat dit keer prima gelukt! Met als eindresultaat een tweetal heerlijke eenden.

20170819_beerroastduck004.jpg



20170819_beerroastduck007.jpg
 
Dat ziet er lekker uit
 
Lekker hoor
 
Ziet er mooi uit zeg, goede uitleg ook op je site. Weer wat te doen hier dus
 
Leuk en duidelijk blog! Heb nog een wilde eend in de vriezer dus maar eens kijken of ik dit ook voor elkaar krijg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hoi drummerboy ik denk dat je wilde eend beter kunt konfijten.
 
lekker!!! eend is zooooo lekker. was het vel ook goed gelukt, mooi crispy?
 
drummerboy zei:
Leuk en duidelijk blog! Heb nog een wilde eend in de vriezer dus maar eens kijken of ik dit ook voor elkaar krijg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ik zou een wilde eend ook anders behandelen dan zo een tamme (peking?) eend, een beetje afhankelijk van hoe vet je eend is...
dit is mijn inspiratiebron voor al het wild dat ik bereid, Hank Shaw geeft twee methodes, voor vette wilde eenden en voor magere wilde eenden  :p https://honest-food.net/roast-wild-duck-recipe/
 
Kijk inspiratie genoeg dus. Ik ga me eens even goed inlezen voordat ik ergens aan begin zie ik alweer! Bedankt voor de tips!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan