BasBQ
Beef en Steak

Rick07

Rick07

Tondelzoeker
Berichten
16
Hallo allemaal,

Lees hier al een tijdje, en word steeds enthousiaster. Vandaar dat ik me ook maar even voorstel.

Tot voor kort altijd op de Weber Smokey Joe en 57cm classic bezig geweest. Maar sinds kort in het bezit van mijn Kamado Joe Classic.

Zal vast nog een hoop vragen hebben, maar dat komt vanzelf.
Nu heb ik hier wel al lekker in de recepten zitten kijken, en mezelf al verlekkerd aan de char siu. Ben van plan om deze te gaan maken van buikspek, maar dit roept nog wel wat vragen op, die jullie waarschijnlijk zo kunnen beantwoorden.

1. De marinade, wou zelf een mix maken van Char Sou says van LKK,Red roast pork kruiden van Lobo en water. Heeft iemand hier de verhoudingen van?
2. Welke temperatuur kan ik dit het beste doen en indirect of direct?
3. Kan ik werken met een kerntemperatuur van 65 graden of is dit niet voldoende?

Alvast bedankt
 
welkom hier

voor een aantal antwoorden op je vragen kan je eens kijken bij het onderdeel recepten, varken. Daar is een recept van char sui geplaatst.
en ook elders op het forum is er een post geplaatst van leden die het gemaakt hebben

succes. het is erg lekker
 
Rick, welkom bij de club.
De verhoudingen weet ik helaas niet, wel dat je het grotendeels indirect gaart.
kijk hier even:
 
Ha Rick. Kijk in mij post van vorige week.in de inderstaande verhouding.laos kan je weg laten en ik prefereer andere sambals dan oelek
Een recept is niet in beton gegoten..

Ingredienten: 1 kilo Procureur
30 gram vers geraspte gemberwortel (bevroren raspt beter) anders plakjes
twee verse teentjes knoflook in plakjes.
1,5 TL Uienpoeder
1,5 TL Laos
6 el sojasaus (Kikkoman)
op smaak brengen met zwarte peper sojasaus en vissaus (Nampla)
2 TL limoensap
1 TL vijfkruidenpoeder
3 EL olie (arachide) + 1 EL. Sesamolie
4 EL Tomatenketchup
7 EL basterdsuiker
1 TL Sambal Oelek
 
Laatst bewerkt:
Welkom bij het genootschap
Succes met je char sui
 
Bedankt alvast allemaal, gaat helemaal goed komen.
Vandaag eerst de 3-2-1 ribs maken met een standaard rub, en sweet little rays.
 
Hoi Rick,
welkom bij het Genootschap.
De Char Siu met Yangzhou fried rice van Sander vind ik 1 van de smakelijkste. (recept bij varken)
 
Terug
Bovenaan Onderaan