Hallo Allemaal,
Het werd weer eens tijd voor ribbetjes. Nu is het tijd er voor vinden nog wel eens lastig op de dag van het eten zelf, en dus wilde ik eens wat anders proberen.
Ik ga 3-1-1 ribs maken en de 3-1 de avond vooraf (vanavond/donderdag) en de laatste 1 de dag zelf (morgen/vrijdag). Ik heb dinsdagochtend 2 slabs van de blauwe makro doos uit de vriezer gehaald om te ontdooien. Woensdagavond was het tijd voor het rubben en marineren. Ik heb besloten om ze alle drie een verschillende behandeling te geven. Ik had nog een potje "roast red pork" van faja lobi staan, daarmee heb ik 1 slab gemarineerd. De tweede heb ik met mijn standaard bbq rub gerubd. dit is een standaard recept van noskos, hier welbekend
, met wat wijzigingen. De laatste heb ik gerubd met "magic dust", ook weer van de site van noskos. In dit recept heb ik de hoeveelheden gehalveerd, ik had maar 1 slab te rubben, en verder heb ik de komijn vervangen door ras el hanout. Als rookhout heb ik hickory snippers gebruikt. Dit was voor mij de eerste keer dat ik rookhout heb gebruikt en ik ben dan ook erg benieuwd naar het resultaat. Ik heb een aantal droge snippers verstopt tussen de niet brandende kolen, en op de brandende kolen (minion methode) een handje voorgeweekte snippers gelegd. De temperatuur tijdens deze sessie lag gemiddeld op 115 graden, met uitschieters naar boven met 126 graden en naar beneden met 98 graden. Hieronder wat foto's van de resultaten tot nu toe. Als ik het morgen niet vergeet komen er nog wel een paar bij.
Gr. Martijn.
Het werd weer eens tijd voor ribbetjes. Nu is het tijd er voor vinden nog wel eens lastig op de dag van het eten zelf, en dus wilde ik eens wat anders proberen.
Ik ga 3-1-1 ribs maken en de 3-1 de avond vooraf (vanavond/donderdag) en de laatste 1 de dag zelf (morgen/vrijdag). Ik heb dinsdagochtend 2 slabs van de blauwe makro doos uit de vriezer gehaald om te ontdooien. Woensdagavond was het tijd voor het rubben en marineren. Ik heb besloten om ze alle drie een verschillende behandeling te geven. Ik had nog een potje "roast red pork" van faja lobi staan, daarmee heb ik 1 slab gemarineerd. De tweede heb ik met mijn standaard bbq rub gerubd. dit is een standaard recept van noskos, hier welbekend

Gr. Martijn.