BasBQ
Beef en Steak

Ribs van de sligro niet meer vacuum

Behanger

Tondelzoeker
Berichten
18
Ik heb gisteren 2 ribs van de sligro laten ontdooien in de koelkast. Nu was er van de 2 niet meer vacuum na ontdooien. Ook vond ik hem een beetje vreemd ruiken, qua kleur enzo ziet het er nog allemaal goed uit.

Kan ik die nog gebruiken morgen? Of maar nieuwe halen morgenochtend.

En hoe ruikt een sparerib eigenlijk als die ontdooit uit de vacuum komt?
 
Beetje lastig zo via tekst. Vacuum luchtjes bij het openen zijn gebruikelijk maar ik zou niet kunnen uitleggen hoe dat ruikt. Wel dat als je even afspoelt en droog dept dat luchtje weg moet zijn. Maar als je het niet vertrouwd zou ik het niet doen. Dat vacuum niet meer vacuum was in de koelkast is geen probleem als ze goed ingevroren waren. Ik duim voor je!
 
Vertrouw op je neus en als je twijfelt; niet doen want je gaat waarschijnlijk met tegenzin dat stuk zitten eten.
 
+1

Als je ooit een voedselvergiftiging hebt gehad dan ga je niet miepen en koop je een nieuwe.
En als je nog niet eerder een voedselvergiftiging hebt gehad, ook niet miepen en een nieuwe kopen.
 
Vlees uit het vacuum vind ik altijd wat rieken zoals Sander ook al aangeeft, vooral vlees met een vetje.
Het is dus moeilijk om te bepalen of je dit vlees gebruikt of weggooit, want al het vlees uit de vacuum zit een luchtje aan.
Afspoelen en afdrogen dus, en dan ruiken.
Heb ooit een Iberico Rack gehad die rufte de tent uit maar na afspoelen en bereiden was het een heerlijke ribrack.
Dat was 6 jaar geleden en ik leef nog steeds :D
Laatst nog een lamsrackje die ook niet de schoonheidsprijs qua reuk kreeg, maar was echt prima na bereiding.
Maar mocht je het zelf echt niet vertrouwen na mijn relaas en van de anderen, "Better safe than sorry" en weggooien.
 
Wat Edwald zegt, maar als ze diepgevroren waren toen je ze aankocht zou ik er niet erg mee inzitten. De vacuumverpakking is meer om vriesbrand tegen te gaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Ze waren inderdaad diepgevroren, na het  afspoelen was de geur minder. Ze liggen nu lekker te roken.
 
Wellicht wat laat maar wellicht interessant voor mensen die dit topic nog een lezen.

Mijn ervaring is dat misschien wel de helft van de ribs van de Sligro niet meer Vacu?m is, sommige botjes zijn erg scherp dus die snijden door het plastic. De geurtjes die je ruikt bij het openen van vlees uit een gevacumeerde verpakking zijn heel typisch, geurend maar niet stinkend. Als het vlees bedorven is ruik je dat echt wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan