BasBQ
Beef en Steak

Ribs tijdens familiebbq (deze x wel heel goed gelukt)

 
 

karsb

Vuurmaker
Berichten
80
Zoals sommigen weten heb ik afgelopen week een eerste testrib gemaakt voor de familie bbq afgelopen zaterdag. De testrib ging niet helemaal goed, of eigenlijk helemaal niet  :blush: maar dankzij de tips hier ging het dit keer een stuk beter.

Als rub heb ik een knoflook-kruiden rub gemaakt: zwarte peper, Proven?aalse kruiden, bruine suiker, zoet paprikapoeder, zout, knoflookpoeder en chilivlokken.

Vrijdagavond de ribjes opgehaald, het vlies eraf gehaald en lekker in de rub gezet. Zaterdagochtend om 10.30 de bbq aangezet volgens de snake methode (wat nu heel goed werkte, dankzij de tips van Hans en Richard). 10/15 briketten in de starter, even 20 minuten wachten en de gloeiende briketten aan een kant van de snake aangesloten. De ribjes voor de eerste sessie erop gelegd


Na 2,5 uur op ongeveer 120 graden de ribs eraf gehaald


Hierna ingepakt in folie, appelsap erbij en voor de volgende 1,5 uur lekker te stomen. Met als het heerlijke resultaat:


Hierna heb ik de spareribs in kleinere stukken gesneden, met een (zoete) marinade afgelakt en in een schaal laten afkoelen totdat de visite er was.

Daarna nog ongeveer een half uur op de bbq:


Het resultaat???? Wauw, zelfs de niet sparerib eter (dat die mensen er ?berhaupt zijn  :D ), gingen voor een 2e portie. Gewoonweg heerlijk!!!

Waar ik wel achter ben is dat de 3-2-1 methode op mijn bbq meer een 2,5-1,5-0,5 methode is. Maar goed, het resultaat is het belangrijkste en dat hadden we deze keer gelukkig!

Nog een paar foto's van de kippendijfilets (eerst in de slowcooker gehad en daarna op de bbq), varkenshaasjes met katenspek erover en zelfgemaakte hamburgers.







Kortom, een zeer geslaagde dag (ondanks de regen die met bakken uit de hemel kwam tijdens de de laatste 2 uur, leve de partytent  :) )
 
Lekker hoor, mooi dat het zo goed gegaan is ;)
 
Goed gedaan hoor, ziet er niet verkeerd uit.


 
Lkkr!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

 
Zien er goed uit!
 
Hoi Karsb,

Met buikspareribs hanteer ik altijd de 3-2-1 methode, maar met de baby back ribs die jij gebruikt hebt dezelfde methode als jij, dus dat klopt wel!

Gr. Erwin
 
Terug
Bovenaan Onderaan