BasBQ
Beef en Steak

ribs testen

 
 
 

maroc

Gemarineerd
Berichten
1.546
lang geleden dat ik wat gepost heb maar hier ben ik dan weer eens ;)

morgen een klein rib experimentje het is de bedoeling om regular ribs, spicey ribs, cola ribs en aziatische ribs te maken.
dus vandaag 2 strengen doormidden gesneden en 1 stuk gerubt met mijn eigen mengsel (regular), 1 stuk gerubt met een rub gemaakt van mijn eigen mengsel met chilivlokken (spicey), 1 stuk gerubt met mijn eigen mengsel en hierdoor wat koriander poeder en 5 spices poeder en 1 stuk in een marinade van cola-bbq saus en cola.





morgen volgens de 2-1.5-1 methode op de Q

wordt vervolgd :D
 
Leuk! Een smaaktest, ik ga je volgen!
 
Heerlijk zo'n smaaktest, en na al een paar keer de ribs door elkaar te hebben gegooid vorige week ook prikkertjes gebruikt..... :)



Succes morgen!
 
Ceriel zei:
Heerlijk zo'n smaaktest, en na al een paar keer de ribs door elkaar te hebben gegooid vorige week ook prikkertjes gebruikt..... :)



Succes morgen!

Prikkers zag ik volgens mij ook bij jou of hier voorbij komen vandaar.... :p
 
altijd leuk om smaken uit te testen, succes
 
Ik ben zeer benieuwd hoe het is geweest...
 
Hierbij geef ik me op als tester....
 
Laat me raden..... ze zijn al opgegeten  :p
 
Ceriel zei:
Heerlijk zo'n smaaktest, en na al een paar keer de ribs door elkaar te hebben gegooid vorige week ook prikkertjes gebruikt..... :)

Nou voor je verjaardag nog een watervaste stift vragen Ceriel! ;)
 
hierbij even het eindoordeel van de smaaktest

ribbetjes op de Q met twee blokjes kersenhout


hier na bijna twee uur vlak voor het inpakken


BBQ saus maken voor het glazen, colasaus, regular, spicey en hoisin-bbqsaus






mooie rookring al zeg ik het zelf



en dan waar het om gaat, de smaken.
ik vond ze alle vier erg geslaagd. wat mij opviel tijdens het testen is dat de aziatische ribs sterk in smaak waren en dat dit niet iets is waar je in door kunt eten. wel ontzettend goed als klein hapje te eten bij een buffet o.i.d
de regular was zoals altijd gewoon goed en de spicey viel vooral bij mijn vrouw erg in de smaak. de cola ribs vond ik echt top! lekker rokerig en plakkerig en zoals ik al wel eens eerder vermeld heb ben ik zoet aangelegd dus deze gaan vaker voorbij komen.

al met al een geslaagd experiment.

dank je wel voor het volgen! :D
 
Leuk om te lezen! Als je nog een keurder nodig hebt laat het even weten :)
 
Samen, dat ziet er HEEEEEEEEEEERLIJKKKKKK uit...
 
Terug
Bovenaan Onderaan