BasBQ
Beef en Steak

Ribs op de traeger

 
 

yvosurf

Kooltjesharker
Berichten
146
Vandaag een nieuwe test: ribs op de smoker. Nu heb ik gisteravond de ribs ontvliest en voor een nachtje in rub gezet. Kwam ik er net achter dat ik beefrub heb gebruikt :-( die van smokey goodness. Kan het kwaad denken jullie?

Over een uurtje voor 1 a 1,5 in de folie en dan maar op smaak maken met zoete bbq saus om de rib te compenseren denk ik?
cc6ca38f9114399abbca31c41f8c7580.jpg
1d315d469f830e82e28dfa5e76d98abf.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

 
Ik ben zo benieuwd. Hoe bevalt een pelletbbq?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
BuKu78 zei:
Ik ben zo benieuwd. Hoe bevalt een pelletbbq?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tot nu toe erg goed. Geen omkijken naar de temperatuur, schoner, goede rooksmaak en geen aangebrand vlees meer. Ff na iedere run de as stofzuiger erdoor (1 minuut) en gaan weer. Geen spijt van om mijn kamado in te ruilen voor zo'n eentje. Ben via facebook lid van de traeger groep en amai, wat daar allemaal op 1 dag wordt gemaakt. De hele veestapel van nederland zie ik per dag op de pellet bbq's voorbij komen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

 
Lekker, ben benieuwd naar het resultaat
 
Blijft een mooi ding zo'n Traeger.  Hopelijk kan ik de vrouw hier ook ooit eens zo gek krijgen. Maar dat gaat nog een hoop mooie moederdagen kosten ben ik bang. Eet smakelijk vast

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Helaas was het resultaat met onverwachts bezoek snel verdwenen..

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

 
yvosurf zei:
Helaas was het resultaat met onverwachts bezoek snel verdwenen..

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Jammer voor ons, maar wel een goed teken ;)
 
de vraag waar eigenlijk niemand antwoord heeft gegeven is nu neem ik aan wel beantwoord door je eigen ervaring, was de verkeerde rub erg?
 
Luc basie zei:
de vraag waar eigenlijk niemand antwoord heeft gegeven is nu neem ik aan wel beantwoord door je eigen ervaring, was de verkeerde rub erg?
Viel mee, maar mwt de goede rub was het lekkerder geweest. De zoete bbq saus compenseerde enigzins, maar de rub was iets te pittig en beef achtig gekruid. Ook ontdekt dat op de treager de 3-2-1 methode alleen werkt als je echt wel de volle 2 uur aanhoud. Vlees was behoorlijk rood van de rook, maar minder zacht als ik had gewild. Houd van fall of the bone zeg maar. Nu was erg een goede bite en uiteinden vrij droog van de rook. Denk dat 2-3-1 zelfs beter kan zijn. Experimenteren dus ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan