BasBQ
Beef en Steak

Ribs, MOINK Balls & Chicken

 
 

Gabor

Pitmaster
Berichten
503
Gelukkig werd de Plowboys Backyard Rub samen met het mooie weer afgeleverd dus we gaan zaterdag maar aan de bak. 2 neven en een nichtje komen eten en logeren dus een hok vol hongerige proefkonijnen staat mij ter beschikking!

Ik had nog een streng buikspareribs (1250 gram) in de vriezer en ook een Livar (country style) rib van 1000 gram  liggen (van B&S). Deze laatste om eens een keer te proberen want die had mijn zoontje geproefd met de Tony Stone en hij had moeite hem met ons te delen ;). Smaakte erg lekker dus proberen. Recept van Bert houd ik aan.

Had ook nog een ma?skip liggen dus die gaan we in de Oakridge brine zetten zaterdagochtend en s' middags op een nader te bepalen biertje (suggesties zijn welkom!). Wil hem ook met de plowboys rub proberen.

En om de eerste honger te stillen vooraf nog wat MOINK balls maken, de ingredi?nten moeten nog ingekocht worden dus morgen vroeg uit de veren en boodschappen doen.








De Livar rib ziet er erg lekker en goed bevleesd uit!



Zo, de koelkast ruikt alweer lekker, het resultaat volgt zaterdag!
 
Het begint al goed! Die oakridge is een goede brine, maar ik denk dat je zelf ook een heel eind kunt komen met mengen. Voordeel is dat het makkelik oplost en je niet lang hoeft te wachten voor het weer koud is.
 
Ziet er goed uit!
 
dat Livar zit er toch wel heel erg goed uit
 
Ben erg benieuwd naar het vervolg!!
 
Volle bak.....dat wordt mooi tableau aan vleessoorten.

En dat nog met dit weer.
 
Het weer doet idd lekker mee vandaag! De komende dagen sowieso, maakt BBQ-en nog leuker!

13:30 gaat de kamado aan, uurtje later de OTP erbij om rond 18:30 te kunnen eten, al zou het ook zomaar een half uurtje later kunnen worden... rustig aan met dit weer  :D

Zijn ook nog 2 breekbroden en twice baked potatoes bijgekomen i.v.m. extra eters dus daarom OTP ook maar even aan voor wat extra lucht.
 
Hoppa, ziet er goed uit zeg! Ben beniwud naar het resultaat
 
Was toch drukker dan verwacht, misschien teveel nieuwe dingen geprobeerd en gemengde resultaten:
- 1 brood ok, 1 brood niet goed gegist en te taai.
- Twice baked potatoes in 2 varianten gemaakt: eentje met bieslook en bacon en de andere met pijnboompitten en basilicum. Bacon vond men het lekkerste.
- De beer can chicken was te zout, de brine op halve sterkte gemaakt maar de kip was te zout, jammer want de korst was deze keer prima.
- Livar country style rib was qua smaak erg goed maar hij was iets te droog. 2 uur gegaard tot 70C, daarna ingepakt en uurtje terug, daarna nog 45 minuten met glaze.
- Moink balls waren dik in orde, maar die maak ik regelmatig dus goed onder controle.
- Als extra nog een wagyu burger gemaakt en een wagyu flat rib, die waren ook erg lekker, maar das eenvoudig bereiden.

Foto's komen er zo aan, ff uploaden ;) En eerst nog een laatste glaasje wijn, ben ik nu wel aan toe...
 
Ziet er goed uit, en je aanvulling klinkt naar meer !
 


Donker met pijnboompitten, die zakte terug met kwasten bovenkant dus niet goed gegist helaas, andere was tarwebrood en die was wel goed gelukt.















 
mooie reportage hoor, je hebt wel heel lekker gegeten. brood bakken is een vak apart ze zien er wel mooi uit
 
Ziet er allemaal goed uit en voor 95% is ook goed vind ik.Leuke foto's
 
Het zou verboden moeten worden, zo lekker ziet het er allemaal uit.
Hier kan je alleen maar van genieten. Top
 
Terug
Bovenaan Onderaan