BasBQ
Beef en Steak

Ribs met de PartyQ

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
Dominique had voor haar verjaardag een PartyQ gekregen en had met het spelen ermee al wat dingen opgemerkt die niet zo werken als een DigiQ. Ze vroeg of ik er ook mee wilde spelen zodat ik kon kijken of ik tot dezelfde conclusie kwam.

Inderdaad, het is geen DigiQ qua gebruik. De Party Q heeft maar een klein ventilatortje en is dus niet in staat om een klein vuurtje in een korte tijd op te jagen naar je gewenste waarde. Het is dus zaak om met meer kolen te beginnen dan normaal bij minion. Ik ben beginnen met een kleine ecobrasa starter met een kop er op, ik denk zo'n 25 kooltje. Als je die in je WSM doet dan moeten de onderste schuiven gewoon vrolijk open staan samen met de bovenste.
Als je vuur dan in de buurt komt van waar je het hebben wilt, in mijn geval 107?C / 225?F dan doe je de twee onderste schuiven dicht, in de derde zit je party Q en je laat de bovenste schuif open! Ik had hem dicht gedaan, maar dat werkt dus niet, dan zie je heel langzaam je temperatuur inzakken. Toen ik de bovenste vol open deed liep hij weer netjes op en stabiliseerde op 107?C en hield dat vrolijk 5 uur vol.
Met het open doen van de deksel moet je ook voorzichtig zijn, als je dat snel doet trek je een hoop verse lucht in je smoker en gaat je vuur heter branden. Als je de deksel er weer op doet en je doet de bovenste schuif een stuk dicht (3/4) dan zal het weer langzaam dalen, ben je dan bij je gewenste waarde dan zet je hem weer vol open.

Dus de PartyQ werkt anders dan de DigiQ, de oorzaak het kleine vinnetje. Is dat erg? Ik vind van niet, als je op temperatuur bent doet hij wat hij moet doen, je barbecue stabiel op temperatuur houden. Grote voordeel is dat hij op batterijen werkt en je dus geen draden door je tuin hebt lopen en tijdens een wedstrijd kan dit natuurlijk ook handig zijn, ben je niet afhankelijk van een stroomvoorziening.

En de ribs? Ja die waren heerlijk, heb ze ingesmeerd met Blues Hog saus, wow, totaal anders dan SBR, veel zoeter, minder rokerig, er zit iets in waar ik niet helemaal de vinger op kan leggen maar erg lekker!

partyqribs-1.jpg


Deze rubberring blijft in je adapter zitten als je hem eruit haalt.
partyqribs-2.jpg


De truuk van Domi, moertje erop en hij blijft gewoon waar hij moet blijven, op je PartyQ!
partyqribs-3.jpg


partyqribs-4.jpg


partyqribs-5.jpg


partyqribs-6.jpg
 
Het lijkt mij een makkelijk apparaat die PartyQ,de DigiQ zal wel beter zijn.
Maar daar zit ook een prijs verschil in.

En je ribben zien er heerlijk uit,en ben ook wel benieuwd naar de smaak van de Blues Hog Saus.
 
Morgen staat er een wat uitgebreider stukje op mijn blog Mike. Is zeker geen verkeerd apparaat als je het gebruikt waar het voor bedoeld is, om een smoker op temperatuur te houden. Je moet hem ook even zelf op die temperatuur brengen, maar dan doet hij het prima.
 
De prijs kwaliteit verhouding klopt dus wel
 
Ha, daar is het verslag.
Mooi geschreven en een duidelijk vergelijk.
Nadeel van de DigiQ blijft de stroom inderdaad.
Maar de PartyQ is dus ook niet optimaal op sommige punten.

En nu weer netjes terug geven aan D.
Hebbert
 
Leuk om keer over de werking te lezen. Heb deze al langer in het vizier. Ik moet alleen nog die laatste stap maken  ;)
 
Boldeagle zei:
Leuk om keer over de werking te lezen. Heb deze al langer in het vizier. Ik moet alleen nog die laatste stap maken  ;)

Buy now.....;)
 
Eerst maar eens een WSM binnen zien te hengelen.
Dan zien we wel verder of er een PartyQ gaat komen (maar het zal mij niet verbazen  :) )

Mac
 
Goed voornemen alvast! :)
 
Ja Dominique, daar ligt het iig niet aan.
Wat dat betreft heb ik heel veel goede voornemens  :D

Mac
 
Mac zei:
Ja Dominique, daar ligt het iig niet aan.
Wat dat betreft heb ik heel veel goede voornemens  :D

Mac
Heel herkenbaar... ;)
 
Goeie tip van dat moertje Domi! Bij mij blijft ie ook altijd zitten... Very irritant!
 
Er is vast ook wel een plattere versie te vinden, dan staat het wat netter.
 
Gerard777 zei:
Goeie tip van dat moertje Domi! Bij mij blijft ie ook altijd zitten... Very irritant!

Goed he? Zelluf verzonnen!
 
noskos zei:
Er is vast ook wel een plattere versie te vinden, dan staat het wat netter.

Zeurpiet.... ;)

 
kan iemand een foto plaatsen van de achterkant, ik wil die ventilator wel eens zien.
alvast dank,
 
Terug
Bovenaan Onderaan