BasBQ
Beef en Steak

Ribs en Curry

 
 
 
 
 

Bram

Gerijpt
Berichten
4.966
Beste BBQ genoten,

Vandaag weer eens lekker met de Q in de weer geweest. Tijdje geleden kwam ik op YT een filmpje van PitmasterX tegen. Die maakte ribs en stopte ze daarna in een curry. Dat sprak me enorm aan en wilde dat eens gaan maken. Toen kwam onze Marc met de curry uitdagen. Mooi excuus om er aan te beginnen. Daar gaan we.

Recept van PitmasterX. Heb ik van zijn site gehaald.

Ingerdienten
  • 2 baby back ribs

Marinade
  • 100 grams of garlic paste
  • 50 grams of ginger paste
  • 3 tbsp of chili powder
  • 2 tbsp of table salt

Curry
  • 1 tbsp of vegetable oil
  • 50 grs of butter
  • 3 tbsp of garlic paste
  • 200 grs of chopped onions
  • 1 kilogram of sliced tomatoes
  • 100 grs of cashew nuts
  • 2 tbsp of garam masala
  • 2 tbsp of sugar
  • 4 tbsp of vinegar
  • 200 grs of butter
  • 1 tbsp of salt
  • 2 tsp of chilli powder

Daar gaan we. Eerst dag van tevoren de ribs in de marinade gezet. Mooi een kruiden pasta gemaakt. Alles bij elkaar en met de staafmixer klein maken.
Dat ruikt nu al geweldig lekker. Ribs ingesmeerd en zo in de vacuümzak voor een nachtje.

0gAth9Vh.jpg


ScAx6WDh.jpg


bInlVqrh.jpg


bgAVM57h.jpg


zALGRWvh.jpg


Morgen verder...
 
Laatst bewerkt:
De volgende ochtend lekker na het ontbijt begonnen aan de Curry. Die wilde ik eens lekker lang laten stoven. Ik had me immers een dag rust gegund. Lekker alle ingrediënten klein gemaakt en op naar buiten. Eerst de uien lekker aan zetten. Zodat deze mooi wat kleur kregen. Daarna de rest van de groente er bij.
Niet overal foto's van.. Ik moeste een selectie maken i.v.m. aantal foto's :cool:

ISE8kp5h.jpg


JNOUa2fh.jpg


asER1nEh.jpg


aQX234Oh.jpg


Die konden nu lekker in gaan koken. Ondertussen was het ei ook al aangestoken en die stond mooi op 120gr te wachten op de ribs. Paar blokjes kersenhout er in voor de rook. Ribs konden uit de zak en op de Q.

HVe6YmAh.jpg


TZVZgQTh.jpg


5CkOeWth.jpg


Nu kon ik binnen mooi de ravage op gaan ruimen en eea mooi de tijd geven om ta garen.
Na een klein uurtje waren de tomaten mooi gereduceerd en konden de rest van de specerijen er bij. Natuurlijk ook even bij de ribs spieken.

J6yQyUmh.jpg


fkxsV4Lh.jpg


Dat rook al fantastisch in de tuin. Tijd om eens een biertje open te trekken en de race te gaan bekijken.

n8ByDYNh.jpg


Na de race eens gaan kijken bij de curry. Die was al heerlijk ingekookt. De ribs hadden mooi de rook opgenomen. Tijd om deze twee samen te gaan voegen. En nog een klein uurtje door te laten pruttellen.

OWwBPOHh.jpg


adc8B2sh.jpg


9e8cEKhh.jpg


UDTo8qKh.jpg


M0XgbsGh.jpg


lGZa2T2h.jpg


Dat belooft al veel goeds. Het ruikt heerlijk.
Na een uurtje de deksel van de DO gehaald en even met de thermometer geprikt. Die waren boter mals en konden op tafel.
Nu de grote uitdaging. Hoe maak je nou van die smurrie een knappe foto. Toch even m'n best gedaan. Plaatje geschoten en aanvallen maar.

XGhkF6yh.jpg


dInX6tTh.jpg


Zd8ylAbh.jpg


En wat vonden we er van. Ik persoonlijk vond het super lekker. Allen was het voor de rest van het gezin veel te pittig. 2 jankende kids en een vrouw die met de tranen in d'r ogen zat. Snel maar een aantal lepels yoghurt er door gedaan. En toen konden ook zij het eten. De kids bleven wel wat piepen maar hebben iig de rijst op.
Ik ga dit zeker nog eens maken. Maar dan laten we de chilipoeder weg. Voegt niks aan smak toe. Erg leuke project om zo te maken.

Bedankt voor het lezen/kijken
Bram
 
Laatst bewerkt:
Bram dat heb je mooi voor elkaar gekregen. Mooie bijdrage voor de fotowedstrijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Lekker hoor. Prachtige plaatjes ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Mooie rapportage Bram. Heel herkenbaar dat de chili soms net te veel kan zijn voor het gezin.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
mooie reportage, geen halfwerk.

had hem ook al voorbij zien komen bij PitmasterX
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Ik had natuurlijk al een sneak preview gekregen maar om het geheel zo te zien en lezen blijft genieten Bram. Ik had graag een bordje mee gegeten 😍 een paar eetlepels chilipoeder die verkeerd vallen bij de kids snap ik wel. Dat maakt het geheel flink scherp en daar moet toch een grote bak yoghurt bij om dat behapbaar te maken 🤣

Proefde je veel terug van de rib marinade eigenlijk?
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Wat is dit een mooi bordje zeg, petje af. Toppie

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Ik had natuurlijk al een sneak preview gekregen maar om het geheel zo te zien en lezen blijft genieten Bram. Ik had graag een bordje mee gegeten 😍 een paar eetlepels chilipoeder die verkeerd vallen bij de kids snap ik wel. Dat maakt het geheel flink scherp en daar moet toch een grote bak yoghurt bij om dat behapbaar te maken 🤣

Proefde je veel terug van de rib marinade eigenlijk?
De ribs zitten relatief kort in de curry. En hebben al 3u kunnen garen in de rook. Dus de marinade blijf je goed proven. De curry is een soort BBQ saus geworden zo.
 
Lekker wakker worden zo! 🤤 En een mooi eindresultaat, goed bezig!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Zo Bram, ditmis genieten. Ziet er lekker uit. Is een heel project geweest.
Hoe heeft eea gesmaakt?
Mooie bijdrage voor de foto wedstrijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Dat ziet er enorm heerlijk uit.
Jammer dat het voor de rest wat te pittig was. Daar ze bij mij moeilijke eters zijn, hoor ik mijn vrouw nooit klagen dat het ‘te’ pittig is. We hebben het beide graag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Dat ziet er werkelijk heerlijk uit. Die marinade voor de ribs ga ik ook eens proberen. Ziet er wel iets naar mijn smaak uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Dat ziet er heerlijk uit, mooie plaatjes!😋
Het pittige is bij mij vaak een tactiek om zelf meer te hebben 😜
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Wat een feestje, heerlijk. En lekker een dagje kunnen pielen zo, altijd fijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Dat ziet er erg lekker uit Bram ga het ook schaamteloos kopiëren is weer wat anders met de ribbels
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Dat ziet er heerlijk uit, ik zou zeggen, komt op de planning,maar hier zijn ze niet aan pikant en de vrouw gruwelt wanneer het woord curry ter sprake komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Lekker dagje rust gehad maar helaas voor de trommelvliezen niet in rust kunnen afsluiten

Mooie manier gevonden om “smurrie” te fotograferen 👍🏻
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Terug
Bovenaan Onderaan