BasBQ
Beef en Steak

Ribs eind saus.... (Sweet)

 
 
 

ThrowonD

Stoker
Berichten
494
Nu gebruik ik al een hele tijd de Noskos-BBQ saus voor mijn ribjes (op de Easterwood methode), en iedereen heeft het dan over de beste ribs ooit...

Dus die blijf ik gebruiken, echter ben ik nu ook op zoek naar een goede BBQ-saus die meer de zoetige kant op gaat.

Iemand een goed recept hiervoor in gedachten?

Ik wil mijn (klanten ;) ) twee keuzes aanbieden... Pittig of zoet...
Mijn "klanten" zijn mijn collega's die ik op bestelling wil voorzien van mijn ribjes..., in hun zaterdag dienst...



Thanx in advance...
 
Jemig, nog zoeter dan Noskos? Ik bedoel, het is een hele prima sauce, maar dat dit pittig gevonden wordt, dat vind ik verbazingwekkend.
Ik kan je dan ( behalve doe er agavesiroop of extra honing door) geen tip geven. Maak je de glaze aan met appelsap en honing? Je kunt bijvoorbeeld ook cola gebruiken.
En wat voor rub gebruik je dan, daar kan de pittige smaak ook van komen?
 
Kan het me wel voorstellen.
Ikzelf vind niet snel iets te pittig, maar ribs dik in de magic dust, met als klap op de vuurpijl net vers gemaakte Noskos saus (liefst net iets meer peper dan in het recept staat), dan zijn er hier ook die minder blij worden :D
 
Dat is dus ook mijn vraag, welke rub gebruik je onder de sauce. Dat kan juist de smaak versterken.
 
Ik gebruik Memphis dust... van amazing ribs..., al mijn ribben zijn altijd perfect...
Nu had ik nieuwe saus gemaakt van Noskos.., en daar chilipoeder bijgedaan zoals ook beschreven...

Het gaat een beetje om de nasmaak..., hij blijft erg pittig als nasmaak..., hij is wel zoet..., maar die nasmaak...

Dus mijn veronderstelling is dat het een pittige BBQ  saus is...


Ik gebruik plain ribs, met memphis dust, en laatste half uur de Noskos saus..., geen glac? oid er nog bij...
 
Dan doe je er bij de volgende batch geen chilipoeder in?
 
Denk je dat ik dan twee totaal verschillende sauzen heb?

 
Nee, maar dan ben je die hete nasmaak misschien kwijt, en als je daar dan een glaze van maakt met appelsap en honing of agave?

Ik denk maar hardop hoor.
 
ThrowonD zei:
Ik gebruik Memphis dust... van amazing ribs..., al mijn ribben zijn altijd perfect...
Nu had ik nieuwe saus gemaakt van Noskos.., en daar chilipoeder bijgedaan zoals ook beschreven...
Het gaat een beetje om de nasmaak..., hij blijft erg pittig als nasmaak..., hij is wel zoet..., maar die nasmaak...

Kan het zo simpel zijn dat je in plaats van Chilipoeder (de mix) per ongeluk Chilipeper hebt gekozen?
 
Sander, ik dit recept gaat Dennis uit van chiliPEPER.... ( geen mix van Silvo dus)
 
Tuurlijk, mijn fout... wilde graag 'helpen'

Jij denkt tenminste nog hardop, ik praat alleen maar hardop... ;)
 
Sander72 zei:
Tuurlijk, mijn fout... wilde graag 'helpen'

Jij denkt tenminste nog hardop, ik praat alleen maar hardop... ;)

Je krijgt bonuspunten voor willen Sander. En ik doe alles hardop, ben een  lawaaipapagaai =))
 
Heb hier nog mee gestoeid..., en heb inderdaad de chilipoeder achter wege gelaten...
Voor de niet pittige liefhebbers een prima oplossing.

Echter vind ik hem zelf dan een beetje "lafjes"...

Bedankt voor het meedenken.
 
Receptje?
 
eaa2967ee6aafb5170289efa2e0da66d.jpg


En een beetje glazen met ketjap/ appelstroop in laatste fase
 
Terug
Bovenaan Onderaan