BasBQ
Beef en Steak

ribeye reverse sear

 

Arie de Knaller

Kooltjesharker
Berichten
191
Weer zo'n "ierse" ribeye van Lidl genomen. Omdat noskos van de vorige vroeg hoe het er voor de bereiding uit zag eerst even wat foto's gemaakt:

signal-2023-08-18-184150_002.jpeg

signal-2023-08-18-184150_003.jpeg


De gaatjes die te zien zijn in de tweede foto zijn een gevolg van de verpakking, niets geks verder.

Ik heb toch wat van dat vet afgesneden om in de gietijzeren pan uit te bakken (wat sommigen vast een schande zullen vinden, maar daar trek ik me lekker niets van aan), misschien zelfs iets te weinig. Ik heb er dezelfde rub als de vorige keer op gedaan (een of andere "caribische" rub).

Daarna op de grill, met het uitgesneden vet in de pan (op de foto al helemaal uitgebakken).

signal-2023-08-18-184150_004.jpeg


Toen de kerntemperatuur op 49 zat nog even in de hele hete pan afgebakken, met een fantastisch resultaat (vind ik).

signal-2023-08-18-184150_005.jpeg


signal-2023-08-18-184150_006.jpeg
 
Ziet eruit al een ribeye, niets veel vet of zo.
 
Als jij met deze manier van bereiden tevreden bent is het prima toch 😁 Het ziet er in ieder geval heel erg smakelijk uit.
 
Ja, de vorige was iets vetter. Maar toch snij ik het er liever af om uit te bakken en ik heb nog geen klachten mogen ontvangen van de eters :cool:
Zolang jij het lekker vind en er plezier in hebt.... 😉😉🙃🙃
Maar waarom geen andere snit, bijvoorbeeld een entrecote, waarbij het vet enkel aan de zijkant zit?
 
Zolang jij het lekker vind en er plezier in hebt.... 😉😉🙃🙃
Maar waarom geen andere snit, bijvoorbeeld een entrecote, waarbij het vet enkel aan de zijkant zit?

Ja, die neem ik af en toe ook wel eens. Die zijn inderdaad wat makkelijker, maar ik moet ook met deze oefenen! :geek:
 
Terug
Bovenaan Onderaan