BasBQ
Beef en Steak

Ribeye of Entrecote?

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.937
OK, luistert.

Ik ben gisteravond naar de Makro geweest, om voor vrijdag een mooie zalmzijde en een stuk ribeye te halen.
De Ribeye is in de reclame, dus daar ene mooi groot stuk van meegenomen.

Nu kwam ik thuis en zie ik dat de originele verpakking (uit argentinie) het stuk beschrijft als 'cube roll entrecote'.

Ik ben het kwijt, hoewel het niks veranderd voor mijn bereiding (reversed sear) ben ik wel even benieuwd omdat ik mijn gasten wel wil zeggen wat het is.
1628149298073.png



Kan iemand mij helpen?

ik kom er nu ook nog achter dat ik dacht de aanbieding te scoren maar dat niet gedaan heb. oeps :)
 
Laatst bewerkt:
Het is ribeye zou ik zeggen. In Nederland worden natuurlijk verschillende namen gebruikt voor de verschillende delen. In het buitenland idem. Die zijn niet altijd één op één te vertalen.

Zoals niet elke Amerikaanse vertaling van steak op biefstuk uitkomt zal niet elk gebruik van entrecote overkomen met het Nederlandse gebruik.

Aan de foto te zien zie ik echter geen dikke vetrand aan de zijkant. Daarnaast, wanneer je googled op "cube roll" komt je bij ribeye uit. Zijn blijkbaar synoniemen (wist ik ook nog niet). Als voorbeeld:

 
Laatst bewerkt:
Jep, dat is wat wij een Ribeye noemen...... op de Argentijnse kom je altijd Entrecote tegen op het label. Als je 'm uitpakt zul je snel overtuigd zijn want het is een groot verschil met wat wij Entrecote noemen ;)
 
Schitterend man, en dan? Dikke plakken snijden en die zachtjes oproken en dan afgrillen?
 
Schitterend man, en dan? Dikke plakken snijden en die zachtjes oproken en dan afgrillen?
Inderdaad, koffierubje van van Beekum uitproberen ;)

Ik zal zorgen dat ik genoeg foto's maak, afgesproken?😬
 
Ben benieuwd hoe deze smaakt. Heb een keer een diepvries ribeye gekocht van de makro. Dat was geen succes. Ben benieuwd wat je ervan vind.
 
Helaas door een privé situatie gaat het ''m vandaag niet worden. Je ziet 'm wel verschijnen tzt
 
Terug
Bovenaan Onderaan