Beef en Steak

Ribeye fiësta

A3N

Kooltjesharker
Een fiësta is het muchachos, want het vrouwenmens is jarig 🥳. Dat betekent natuurlijk koken voor het bezoek!

Ondertussen ben ik hier alweer een jaartje, denk ik, op de genootschap en ik moet ook maar eens geloven aan de fotowedstrijd. Dit, voor mij, weekend, viel alles eens op z’n plaats, dus daar gaan we.

Van de week een mooi stuk ribeye aangekocht, om en nabij de 2,5kg. Verder nog niet een idee mee, maar hier ging vandaag eten mee gemaakt worden.

Gedurende de week werd al duidelijk dat het iets moest worden wat goed voor te bereiden was, want de hele dag had ik niet. De afgelopen weken was het steeds slecht weer op m’n vrije dagen en vandaag was de eerste dag in vier weken dat er ook weer eens gevaren kon worden, m’n andere favoriete vrijetijdsbesteding. Gaandeweg kreeg ik wat ideeën, kwam wat spullen tegen en ik dacht dat gaat ook mooi met die fotowedstrijd, dus waarom ook niet.

Het idee:
- Ribeye in z’n geheel garen en daarna trancheren om een mooie cuison te presenteren.
- Met zwarte knoflookmayonaise,
- gegrilde paprika
- en chimichurri.

Gisteren de paprika gegrild, deze heb ik later ontveld en ingelegd met azijn, suiker, laurier en een beetje rub. Ook de chimichurri en de knoflooksaus gemaakt. Morgen nog even het vlees in de rub en gaan!
IMG_7081.jpeg

Vlees in de rub gezet en lekker een rondje gaan zeilen.
IMG_7090.jpeg

Eenmaal terug de ribeye in de smoker met hickory, blijft mijn favoriet. Op 110c naar 46c gebracht.
IMG_7091.jpeg

Vervolgens naar een periode van rust afgrillen en nog eens een kwartier laten rusten.
IMG_7092.jpeg

Daarna de borden opgemaakt. Naast de borden, maar niet op de foto’s, een salade en krieltjes van de bbq. Krieltjes in een cajunkruidenachtigiets aangemaakt met het restje chimichurri. Lekker eten!
IMG_7093.jpeg

IMG_7094.jpeg

Laatst bewerkt:
Mooi gerecht, leuk verhaal. Zal gesmaakt hebben.

Waar (ongeveer) zeil je veelal?
Mn boot ligt aan het Wolderwijd (Randmeren), dus van daar en verder. Binnen 10 minuutjes van huis naar de steiger, lekker 🙂.

Woah, ziet er goed uit! Erg mooi gedaan, en erg mooi opgemaakt.
Hoe krijg je de knoflook mayonaise zo zwart?

Woah, ziet er goed uit! Erg mooi gedaan, en erg mooi opgemaakt.
Hoe krijg je de knoflook mayonaise zo zwart?
Zwarte knoflook poeder gebruiken en een dag van te voren maken 👍.

Chique Presentatie Chef!

• Leuk
Waarderingen: A3N
Een heel mooi gerecht met een van mijn favoriete vlees. Dat moet gewoon lekker zijn

• Leuk
Chique de friemel! Haute cuisine als thema als je het mij vraagt!

Overigens leuk fotowedstrijd onderwerp 🤪.

• Leuk
Chique de friemel! Haute cuisine als thema als je het mij vraagt!

Overigens leuk fotowedstrijd onderwerp 🤪.
Mocht ik de volgende maand mogen kiezen, dan neem ik het mee in de overweging 🙃.

Terug
Bovenaan Onderaan