BasBQ
Beef en Steak

Ribeye battle: Angus VS Hereford

 
 
 
 

NonSens

Pitmaster
Berichten
705
Gister voor het avondeten een vergelijk gedaan tussen twee ribeye's, een hereford ribeye en een black Angus ribeye. Beide grasgevoerd van Zeeuwse bodem. Er was uiteindelijk verrassend weinig verschil te proeven tussen beide. Het leek wel of de Angus iets sterkere smaak had en iets minder mals was vergeleken met de hereford, maar beiden smaakten ze fantastisch.
Als bijgerecht hadden we hasselback aardappelen, maar met z'n tweetjes hadden we ook genoeg gehad aan de twee ribeye's.

Rechts de Hereford en links de Angus.
bdb7cbc919e52e632d528d4ad1cf5079.jpg

Hier op de wga links de Hereford en rechts de Angus.
2a628f4a697ce2ada66391508afe14c1.jpg
5e7528000f521b14e478c81b33f33a0f.jpg

De Hereford.
980bc64df183f481ecf0599a4fdc1f05.jpg

De Angus.
e52c7403bdaba47109691c2177488f08.jpg
 
Heerlijke stukken vlees. Mooi dat ze allebei heerlijk waren. Als ik eerlijk ben zie ik ook weinig verschil tussen de twee in rauwe toestand.
 
Rauw zag je ook al weinig verschil inderdaad, allebei evenveel vet. De Angus leek wel ietsje donkerder van kleur maar ook dat was geen groot verschil.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Had ze beide gelust.
Mooi om 2 stukken tegelijk te maken en te vergelijken. Als er een week tussen zit vergeet je de smaak weer. De hereford ziet er bereid wat roder uit. Maar dat kan natuurlijk ook aan de foto en de doorsnede van het vlees liggen

Aardappeltjes zien er ook goed uit
 
Lekkere battle hoor.
Ziet er heerlijk uit
 
Dit zijn toch heerlijke battles. Zo wil ik ook wel het gevecht aan😀
 
Mooi romig vetje ook, heerlijk!
 
Had ze beide gelust.
Mooi om 2 stukken tegelijk te maken en te vergelijken. Als er een week tussen zit vergeet je de smaak weer. De hereford ziet er bereid wat roder uit. Maar dat kan natuurlijk ook aan de foto en de doorsnede van het vlees liggen

Aardappeltjes zien er ook goed uit
De verschillen waren ook zo klein dat je die alleen proeft als je ze direct naast elkaar eet.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Mooi romig vetje ook, heerlijk!
Ja dat vet is fantastisch. M'n vrouw hield nooit van dat vet dus kreeg ik dat altijd, tegenwoordig lust ze het helaas wel.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Dat zijn nog eens mooie battles om aan te gaan. Mooie stukken ribeye ook, lekker aan de maat!Ik had me graag met de strijd bemoeit..
 
Dat zijn nog een fijne tests. Ik meld me graag aan. Heerlijk cuisson, dat moet smullen geweest zijn
 
Mooie ribeye's-gevecht, gewoon op de WGA gaaf hoor, zal wel erg gesmaakt hebben, schuif maar door! (y) 🔥
 
Rib Eye is echt mijn favo stukje vlees. Ziet er fantastisch uit.
 
De enige manier om te kunnen vergelijken. 2 stukken gelijktijdig en op dezelfde manier bereiden. Ze zien er alvast heerlijk uit op foto.
Tegen een ribeye zeg ik nooit neen;)
 
Bel volgende keer ff als je zo'n test gaat doen. Kom ik ff meeproeven.
Ribeye blijft lekker.
 
Bel volgende keer ff als je zo'n test gaat doen. Kom ik ff meeproeven.
Ribeye blijft lekker.
Ben je gek, we zijn met z'n tweeën dus hadden maar net genoeg

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan