BasBQ
Beef en Steak

Ribbel run met nieuwe PID waardes, hoop geleerd!

 
 

Gilles

Stoker
Berichten
279
Ik heb al menige run gedaan met de heatermeter, maar dus altijd fout :-O ... nog nooit heb ik zoveel geleerd als vandaag.

De heatermeter komt met een fan, en die zit in een adapter met een klepje die de luchttoevoer afsluit als de fan uit staat (het klepje gaat dan dicht);

Ik wist niet dat de adapter van piet (met volgens mij een 6.5CFM fan) ook een klepje had en daarom had ik de fan dus altijd ondersteboven gemonteerd zodat het klepje ook nooit dichtviel  :-S :blush:

Daarnaast heb ik lopen stoeien met PID waardes vandaag. Standaard staat de heatermeter ingesteld op Fahrenheit en moet je de waardes via de configuratie met 1.8 vermenigvuldigen als je met celcius werkt. Staat er ook gewoon bij maar nog nooit mee bezig geweest.

Vandaag was het dus PID-stoei-dag terwijl er ribbels op de bbq liggen; 105 graden is de target en ik denk dat ik nu aardig goed zit;
ribbel_run.jpg


1) De standaard PID instellingen, maar nu een keer met de fan adapter goed gemonteerd (zodat het klepje dus dichtviel) temp ging omlaag
2) Fan + adapter aangesloten die normaal van de Q-master senior zijn. Deze had ik gisteren gekocht omdat ik dacht dat mijn oude fan adapter dus geen klepje had...; 10CFM ipv 6.5CFM en een betere adapterplate ook met klepje op de juiste plek gemonteerd, het werkt direct op de HM!!
3) PID instellingen aangepast ivm overshoot;
4) Wederom de PID instellingen aangepast, nu naar voorbeeld van een Amerikaan die ook een HM heeft ?n een BGE Large zoals ik; zoals je ziet is het een schot in de roos
5) Hier lagen de ribbels er 3 uur op, nu ingepakt in alu folie en zoals je ziet snel weer op temp!

 
er zitten veel mogelijkheden op, maar wij Nederlanders (ik ook) lezen nooit goed he. pas als er problemen zijn of het niet wil zoals wij dat zouden willen.
mooie run zo  ;)
 
Hoe heb je de PID nu ingesteld staan?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Ik moet er even over liegen maar volgens mij iets van 18 / 5 / 18 maar ik zal het zodra ik mijn wifi stick binnen heb (de vorige is in de cola gevallen) nogmaals vertellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan