BasBQ
Beef en Steak

Ribbel run - help!

 
 

bulderdoos

Vuurmaker
Berichten
88
Ha pitmasters! Een vraagje; ik ga dit weekend een run dik bevleesde babyback spareribs maken. Ik heb ze nu in een heerlijke marinade liggen (honing, witte wijn, ketjap, mosterd, olie, knoflook, ui, p&z). Nou was ik van plan om de ribs voor de Q-sessie droog te deppen en in te smeren met een allround rub. Maar nu ik die marinade heb geroken, begin ik te twijfelen. Is die rub nou wel zo verstandig? Iemand ervaring?

Wel of geen rub gebruiken als je ribs al ruimschoots in de marinade hebben gelegen? Of is het zoals vaak een kwestie van smaak?
 
lig dr aan hoelang de ribs in de marinade hebben gelegen.
hier minimaal 12 uur maar meest 24 uur in vacuum zak.

en dan zit dr zeker genoeg smaak in.
vlees rubben doe ik dus zelden.
 
Persoonlijk zou ik ze niet nogmaals in de rub zetten.
Dikke nacht in de natte marinade met spare-ribs heb ik goede ervaringen mee.
Als je wil experimenteren kun je ook een gedeelte uitproberen en de smaken/verschillen testen.  ;)
 
Ik vind mn injectiemix ook niet lekker ruiken, maar het werkt wel en de smaak is goed. dus op geur kan je ook niet helemaal bouwen.

Maar het ligt er allemaal aan, afhankelijk van je rub..vaak bevatten ze ook zout om het vet in je vlees te bewerken en de kruiden in je vlees te krijgen..er zijn verschillende redenen en meningen.

Maar, al met al komt het neer op smaak, en proberen en leren.
 
Ginko zei:
Ik vind mn injectiemix ook niet lekker ruiken, maar het werkt wel en de smaak is goed. dus op geur kan je ook niet helemaal bouwen.

Ik vind mijn marinade juist heerlijk ruiken, haha. Ik vrat ze bijna rauw op  :D
 
R@lph zei:
Als je wil experimenteren kun je ook een gedeelte uitproberen en de smaken/verschillen testen.  ;)

Zo simpel is het natuurlijk, haha  :) Ik heb 2 babybacks doormidden gesneden, dus 4 stukken. Twee met rub, twee zonder en dan zien we wel. Dank!
 
Terug
Bovenaan Onderaan