Beef en Steak

Rib/ runderlap probeersel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hans89
  • Startdatum Startdatum
H

Hans89

Gast
Vanavond kwam een vriend barbecue?n en we zouden allebei voor wat vlees zorgen, komt mijn maat aan met een rib/runderlap. Hij heeft zelf geen bbq, maar hij had op internet gevonden dat dit kon. Heb hem zijn gang laten en was wel benieuwd naar het resultaat. Hij had de lap ingesmeerd met olijfolie en Italiaanse kruiden en dit een uurtje laten trekken, heb hem lekker laten prutsen  :)). Volgens het recept moest de lap met 150 graden keteltemp eerst indirect, hij wist niet eens wat het was, garen tot 50 graden, daarna op hoog vuur de lap een aantal minuten afgrillen. De bbq klaar gemaakt en eerst wat burgers en worst gegrild, waarna ik de temperatuur heb laten zakken voor de runderlap. De runderlap was al vrij snel op de 50 graden en gelijk wat briketten erbij gegooid voor het afgrillen. De runderlap circa 2 minuten op hoog vuur gehad waarna mijn vriend de eer had te proeven, aangezien het zijn idee was. Afgezien van de kwaliteit runderlap (supermarkt met de letters A & H :( ), viel het geheel niet tegen. Ik had verwacht dat het droog zou worden, maar dat viel echt mee, smaak was ook niet verkeerd, alleen sommige stukjes wat taai. Ga dit nog eens proberen, maar dan haal ik zelf het vlees wel en bereid ik het helemaal zelf  ;)
jrtjmf.jpg

IATirZ.jpg

9mIw7B.jpg

IQeX8V.jpg

Niets mis mee ;)

Terug
Bovenaan Onderaan