BasBQ
Beef en Steak

Rib Fingers

 
 

BigCheese

Vuurmaker
Berichten
57
Ik zag bij de Makro een aanbieding van Iberico ribfingers: €13,61 de kilo (incl btw). Ik heb eerder van het zelfde merk Spare ribs gehad en die waren prima, dus vandaag een doos van 5 kilo gescoord. Dennis heeft er ook laatst een videootje over gemaakt dus dat kan niet misgaan. Ga de bastaard zo aansteken en er een biertje bij open trekken.
 
Heb twee rondes gedaan. Eerste keer 1,5 uur op 150 graden, maar die waren droog geworden en zijn te hard gegaan. Ronde twee heb ik de Bastard zo rond de 120 graden gehouden en iets korter, dat ging veel beter.

vingers1.jpg


Ik moet alleen zeggen dat ik deze rib fingers wel heel erg vet vind. Vrouwlief was er al vrij snel klaar mee. Ik denk dat ik meer succes heb als we weer eens een mannenweekendje hebben (inclusief ouderwetse LAN party). Daar kan het toch niet vet genoeg zijn.

vingers2.jpg
 
Vandaag ook voor het eerst op de Q gehad. Had helaas geen lekbakje voor het vet.. ondanks dat de ik ze indirect aan het bereiden had ik continue de fik erin door het enorme vet. Kreeg ze aan vrouwlief ook niet gesleten (op zich niet erg..)
 
Toevallig vandaag ook de rib fingers erop gehad, vond ze met 1,5 uur op 150 ook erg droog, vooral de kleinere/dunnere stukken waren net doorgebakken speklappen soms. Ga het de volgende keer ook op 120 proberen
 
Terug
Bovenaan Onderaan