BasBQ
Beef en Steak

Rib, chioggia en Hasselbacks

 

fmelotte

Sprokkelaar
Berichten
34
Na een wekenlange stilte op het Q-front (drukte op kantoor, weekje Mallorca) ben ik door de super-workshop bij Vuur en Rook weer helemaal enthousiast. Vannacht gaat er een kilootje zalm in de koude rook, en vanmiddag heb ik lekker staan experimenteren.
Varkensribbetjes van de Sligro zijn in een koriander-gember-rub gegaan. De bedoeling was een grieks/mediterrane smaak. De smaak was prima en de ribjes kwamen goed los zonder t? gaar te zijn. Bij de keuze van de rub paste het niet om de ribbeltjes in te smeren met een zoete barbecue-saus. Ik heb daarom voor een honing-rozemarijnsaus gekozen. Weet nog niet of dat ideaal is.
Ribjes waren in 2,5/1,5/1 gegaard. Alles is 'op gevoel' gedaan; ik heb geen thermometer voor de keteltemperatuur.

Daarnaast een pakketje chioggia-bietjes, vers uit de moestuin. Lekker zoet met een beetje knofloof erbij.

Tenslotte wat Hasselbacks. Deze heb ik wel voorgegaard ?  la McPeet, maar ze waren nog niet helemaal gaar. Ook deze gaan dus in de herhaling.

https://onedrive.live.com/redir?resid=DB9177478838C3C!6167&authkey=!AN-0qIh32gIB07k&ithint=folder%2cjpg
 
Nice! En gewoon blijven oefenen, als alles in een keer goed gaat is er ook niets meer aan ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan