BasBQ
Beef en Steak

Review Thermoworks spulletjes

 
 
 
 
 
 

Bidle

Gemarineerd
Berichten
1.993
Heb redelijk wat spullen kunnen testen en gebruiken. Niet heel lang geleden in aanraking gekomen met Thermoworks en er tot op heden erg tevreden over. Dus vandaar even wat dingen op een rij. Wellicht dat iemand er zijn voordeel mee kan doen. :)


Chef Alarm
De Chef Alarm was voor mij de eerste aanschaf en zag er solide uit. Helaas destijds nog niet verkrijgbaar in NL, maar toch maar laten overvliegen. Na het uitpakken was meteen al duidelijk dat dit iets was zonder poespas en dus gewoon simpel. Zelfs zonder de handleiding was het voor mij digi-beet duidelijk hoe ik hem aan de praat moest krijgen.
Het apparaat komt in een mooie hoes waar je alles makkelijk in kwijt kan en zelfs met een dopje voor de meat probe, zodat die niks kan beschadigen. De behuizing is solide en de rubberen strip in het midden ziet er niet alleen leuk uit, maar verhoogd de grip. Daarnaast is de behuizing voorzien van een schanier waardoor deze mooi rechtop kan zitten. Erg handig. Aan de achterkant zitten twee magneten ??n op beide gedeeltes. Dit zijn de kleine dingen waaraan ze gedacht hebben en wat het voor mij afmaakt.

In gebruik is het echt een paar knoppen indrukken en alles staat zoals moet. De timer is een pluspunt maar gebruik hem niet altijd, maar icm met een air-probe is dit een welkome aanvulling. Voor sommige een nadeel dat deze niet een tweede probe heeft. Zelf vind ik dit niet echt een probleem. Heb niet vaak een tweede probe nodig en voor als het moet heb ik er maar een tweede bijgekocht. ;)
Enige echte nadeel vind ik de probe,.. hij werkt perfect, maar is iets aan de grote kant. Dat is soms onhandig met bijvoorbeeld meerdere moten zalm op de WGA. Gelukkig is hiervoor sinds deze maand een oplossing,...zie onderaan.


2014-08-14 Thermoworks ChefAlarm 01 by Bidle, on Flickr


2014-08-16 Varkenskarbonades in Whisky pekel 07 by Bidle, on Flickr



Timestick
Na de ChefAlarm al snel een Timestick gekocht na aanleiding van een topic op dit forum. Gelijk maar twee besteld. Zag het eigenlijk meer als gadget en daarom ook een tweede voor een vriend van mij. Na gebruik wist ik beter, want daarna heb ik hem eigenlijk standaard in gebruik genomen. Uiteraard kun je je horloge, telefoon of iets anders gebruiken. Maar deze doe je om je nek en klaar. Leuk ook is dat als de timer is afgelopen hij automatisch door telt. Zodat als je hem even laat liggen je daarna precies kan zien hoeveel tijd er is verstreken.
Ook deze werkt erg simpel en is makkelijk in te stellen. De tijd geef je gewoon in zoals het op het scherm zou staan. Dus 21 minuten voer je in als: 2100. Daarbij nog een lock functie, zodat de toetsen geblokkeerd zijn. Handig voor als je een kleine hebt, die denkt overal aan te moeten zitten. ;)
Aan de achterkant een magneet zodat je hem ook kan ophangen.


2014-08-03 Thermoworks timestick 01 by Bidle, on Flickr


2014-11-15 Thermoworks Timestick 05 by Bidle, on Flickr


Mini thermometer
Deze kreeg ik bij een bestelling erbij en is echt een gadget, maar wel eentje die werkt. Heb hem een tijdje aan mijn sleutelbos gehad, maar uiteindelijk vind ik hem toch net iets te groot. Je kunt hem uit en aanzetten en dat komt iig de batterij ten goede. De probe werkt goed, want qua nauwkeurigheid deed die niet onder voor mijn andere. Kortom een leuk hebbeding, dat op een feestje weer even voor gesprekstof zorgt. ;)


2014-08-14 Thermoworks Pocket thermometer 01 by Bidle, on Flickr


Extra Big & Load Timer
Deze is vrij nieuw en tja,.... kon het niet laten dus maar besteld. Heb hem nu al een tijdje en ook deze bevalt goed. Met name omdat die erg groot is. Hij werkt hetzelfde als de Timestick enkel dan groter en idd ook echt luider. Als ik hem buiten heb liggen dan weet ik iig zeker dat ik hem hoor en anders wacht ik wel totdat ??n van de buren aan de deur staat. ;)
De behuizing is weer in lijn met de andere producten en voelt solide aan. Ook deze achterkant voorzien van magneten en de mogelijkheid om hem op te hangen. Nadeel vind ik wel dat je hem niet uit kan zetten,.. dus de batterij blijft tussentijds gewoon lekker bezig. Aan de andere kant hoeveel stroom zou het kosten, vermoed dat ik er vanzelf achter ga komen.  :)


2014-10-06 Thermoworks Extra big and load timer 02 by Bidle, on Flickr


2014-11-15 Thermoworks Extra big and load timer 06 by Bidle, on Flickr


Mini Infrared Thermometer
In enkele topics kom je weleens verhalen tegen over de temperatuur van de buitenkant. Nu zag ik deze van Thermoworks en was niet al te prijzig, dus maar proberen. Heb hem al even getest en werkt niet verkeerd. De bediening is weer lekker Bidle-proof (simpel). Je moet hem wel redelijk dichtbij houden om te zorgen dat die het juiste afleest. Leuke is dat je hem even kan scannen, maar ook op continu kan zetten. En zelfs een max of min kan laten vasthouden. Kortom op zich nog best veel functies, maar denk niet dat ik ze zal gebruiken. :)

Hieronder enkele metingen van de XL en de Medium:

XL temperatuur van het ei op 110 Celsius:
Bovenin: 58 Celsius
In het midden: 42 Celsius
Onderaan: 26 Celsius

Medium temperatuur van ei op 260 Celsius.
Bovenin: 114 Celsius
In het midden: 100 Celsius
Onderaan: 55 Celsius

Kortom een leuke toevoeging aan de bbq spulletjes. :)


2014-11-15 Thermoworks Mini Infrared Thermometer 01 by Bidle, on Flickr


2014-11-15 Thermoworks Mini Infrared Thermometer 02 by Bidle, on Flickr



DOT
De nieuwste creatie van Thermoworks is de DOT. Een nog simpelere thermometer!! Wist niet dat het kon, maar blijkbaar wel. Geen poespas niks. Probe erin instellen en klaar. Hij laat netjes de temperatuur zien en het ingestelde doel. Zodra die klaar is piept die. Heb hem vanavond even geprobeerd en werkt goed. Kan er niks van zeggen. Alhoewel ik toch de ChefAlarm prefereer. Het verschil zit hem in de toch wat uitgebreidere functies. Zal deze iig de komende tijd gaan gebruiken en wellicht dat ik er nog op terug kom, maar vermoed van niet.
Voordeel is wel dat deze erg compact is, dus makkelijk mee kan. Oh en ook deze is aan de achterkant weer voorzien van twee magneten.


2014-11-15 Thermoworks DOT 01 by Bidle, on Flickr


2014-11-15 Thermoworks DOT 02 by Bidle, on Flickr



Probes
Deze maand zijn er nieuwe probes uitgekomen en gelijk een redelijk groot verschil met de huidige. Heb er gelijk een aantal gekocht en ben dik tevreden. De probes zien er niet enkel degelijker uit, maar zijn het ook. Kortom de probes die meegeleverd waren met de ChefAlarm liggen in de kast.


2014-11-15 Thermoworks Probe 01 by Bidle, on Flickr


2014-11-15 Thermoworks Probe 02 by Bidle, on Flickr


2014-11-15 Thermoworks Probe 03 by Bidle, on Flickr



Voor de goede orde,... ik heb geen aandelen, verkoop het spul niet, maar gewoon enthousiast genoeg om het te willen delen. Sinds kort is het merk ook verkrijgbaar in Nederland en het is gewoon degelijk en met name makkelijk in gebruik.  :)
 
mooie revieuw
 
Bidle zei:
Thx, je moest eens weten wat er allemaal ligt,.... vrouw denkt dat ik gek ben geworden. :D

Dat vind ik nou fijn... ik maakte me al zorgen ;-)
 
Ik loop er over te denken om thermoworks probes te gaan leven bij toekomstige Heatermeters alleen ben ik bang dat deze probes niet door WSN eyelets kunnen ivm met de kunststof verdikking aan het eind. Zou je voor mij eens kunnen opmeten hoe dik ze zijn op het dikste stuk?
 
Geen dank heren.

Nosmo zei:
Ik loop er over te denken om thermoworks probes te gaan leven bij toekomstige Heatermeters alleen ben ik bang dat deze probes niet door WSN eyelets kunnen ivm met de kunststof verdikking aan het eind. Zou je voor mij eens kunnen opmeten hoe dik ze zijn op het dikste stuk?

Vermoed dat het idd niet gaat passen. Met de schuifmaat kom ik op de volgende cijfertjes uit:
Beide (nieuw/oud) zijn gelijk op het dikste punt: ~8,8mm
 
En waar heb je deze speeltjes dan besteld?
 
Leuke review! Merci.
En wanneer komt de Thermapen?  :)
Overigens kan je deze spullen (deels) ook in Engeland kopen (http://thermometer.co.uk/), daar heb ik mijn pen vandaan.
De pen wordt daar (Engeland) ook gemaakt
Inmiddels is een deel van het pakket nu ook in nl te koop zoals je al aangaf
 
Jorte zei:
Leuke review! Merci.
En wanneer komt de Thermapen?  :)
Overigens kan je deze spullen (deels) ook in Engeland kopen (http://thermometer.co.uk/), daar heb ik mijn pen vandaan.
De pen wordt daar (Engeland) ook gemaakt
Inmiddels is een deel van het pakket nu ook in nl te koop zoals je al aangaf

Oh ja,.. stom,.... de Thermapen!
Die heb ik ook al liggen met blacklight en zonder......  :blush:



2014-08-31 Kandosouvle Varken aan het spit 09 by Bidle, on Flickr

Merk wel dat ik toch vaker naar mijn Maverick grijp:

2014-06-15 BCC Beer Can Chicken 17 by Bidle, on Flickr

 
Voor een thermapen hoef je niet meer naar Engeland; thermapen.nl ;) officieel verkooppunt van ETI in Nederland :)
 
ben blij dat ik zelf niet zo vaak op de "buy now" knop druk.  Heb er overigens wel moeite mee om dit te onderdrukken  :p
 
Gerard777 zei:
Voor een thermapen hoef je niet meer naar Engeland; thermapen.nl ;) officieel verkooppunt van ETI in Nederland :)
Klopt! Maar ja....toen ik mijn pen wilde hebben was thermapen.nl er nog niet.
Ga je ook die mooie probes verkopen?
 
Uche kuche.

Nosmo zei:
Ik loop er over te denken om thermoworks probes te gaan leven bij toekomstige Heatermeters alleen ben ik bang dat deze probes niet door WSN eyelets kunnen ivm met de kunststof verdikking aan het eind. Zou je voor mij eens kunnen opmeten hoe dik ze zijn op het dikste stuk?

Niet dat ik ongeduldig ben hoor! ;)




Nou ja, misschien toch wel.. :blush:
 
Nosmo zei:
Uche kuche.

Nosmo zei:
Ik loop er over te denken om thermoworks probes te gaan leven bij toekomstige Heatermeters alleen ben ik bang dat deze probes niet door WSN eyelets kunnen ivm met de kunststof verdikking aan het eind. Zou je voor mij eens kunnen opmeten hoe dik ze zijn op het dikste stuk?

Niet dat ik ongeduldig ben hoor! ;)




Nou ja, misschien toch wel.. :blush:

8,8mm

Staat een paar posts terug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan