BasBQ
Beef en Steak

Review BBQ-restaurant T-Rex, Putten

 
 

Jowi

Kooltjesharker
Berichten
169
Review Restaurant T-Rex, Putten

Afgelopen zaterdagavond hebben wij bij T-Rex gegeten. Vooraf gereserveerd, wat hard nodig wat, het hele restaurant zat vol. Bij binnenkomst vallen direct de grote bar op en de open keuken.

Op het tafeltje lagen de menukaarten al klaar, evenals een bakje met nacho?s en dip. Ik heb mij strikt aan de American BBQ kaart gehouden, mijn vrouw onderzocht of de reguliere menukaart wat was.

Ik heb als voorgerecht de pulled pork kroket besteld en als hoofdgerecht de ?Having it all?. Op het tafeltje stonden 3 sausen, een Pieper zalf (mayonaise), een BBQ zalf (laat zich raden) en een Bzzz saus (honey-mustard).

c02a69393728bc40bc246ed5362ae13f.jpg


De pulled pork kroket werd opgediend met een beetje coleslaw, wat garnituur en saus voor de kroket. De coleslaw smaakte zoals je het mag verwachten, prima. De pulled pork kroket was lekker krokant van de buitenkant, erg smaakvol vanbinnen. Saus was niet nodig, zonder saus smaakte de kroket ook prima. Kortom, een heerlijk voorgerechtje, dat smaakte naar meer! En een reden om de pulled pork kroket hoger op mijn to-do lijstje te plaatsen.

We moesten even wachten op het hoofdgerecht, waarschijnlijk omdat het erg druk was. Maar het was het wachten waard! De Having it all betrof een groot rond, houten dienblad, met daarop een stuk brisket, een stuk buikspek, een broodje pulled pork, een kippenpoot en een texaans worstje. Bijgerechten betroffen een bakje coleslaw, een aardappelsalade en een green pea salad.

d79d1e84919bf1a31b9bcf19d1b8c773.jpg


Ik keek het meest uit naar het brisket, ik wil die zelf nog een keer maken, maar geen idee hoe het smaakt. Op de brisket lag een bbq-saus, dat vond ik persoonlijk jammer. Niet om de saus, die is prima, maar ik wilde de pure smaak van de brisket proeven. Ik vond een klein sausloos stukje, wat erg goed smaakte, mooie compact vlees, met een lekkere rooksmaak. Ook hier een aanmoediging om het zelf eens te proberen.

Het broodje pulled pork was zoals ik pulled pork ken. Lekker smeuig, gewoon prima. Het broodje zelf vond ik te zacht, ik zou deze even gegrilled hebben voor wat meer bite.
Het buikspek had een heerlijk rooksmaakje en smaakte prima, door naar het texaans worstje. Het viel me op dat het worstje heerlijk knapperig was! Het worstje was oa gevuld met jalapeno peper en cheddar kaas. Een beetje te scherp naar mijn zin, maar zeker goed eetbaar!

Als laatste at ik de kippenpoot. Ik ben zelf niet een groot fan van kippenpoten, maar deze was prima. Niet te droog, goeie smaak, ook door de lekker krokante huid.
De green pea salad vond ik erg lekker, de coleslaw had ik bij het voorgerecht al geprobeerd en de aardappels heb ik even geprobeerd en die waren ook erg lekker.
Al met al was het hoofdgerecht te veel voor mij. Het vlees kreeg ik op, de bijgerechten niet.

Eigenlijk zaten wij te vol voor een nagerecht, maar toch de koffie met verwennerij besteld. De verwennerij bestond uit een klein stukje arretjescake, een stukje brownie (erg mooi stukje stevige chocoladebrownie), een stukje bokkenpootjes taart. Allemaal erg lekker, maar het zorgde er wel voor dat we nog voller kwamen te zitten?
Ik begreep van de serveerster dat door de week, als Remko er is, ook mogelijkheid is om de bbq-winkel bezoeken, waarbij hij verteld over de gerechten. Tip voor de volgende keer?
Het restaurant heeft verschillende bieren op fles staan, daar hebben wij geen gebruik van gemaakt.

Kortom: zeker een aanrader als je in de buurt bent. Laat de gewone kaart links liggen en ga voor de Amerikaanse BBQ-gerechten. Houd er rekening mee dat de borden vol liggen.
 
Klinkt lekker :)
 
Altijd lekker eten daar. ?Having it All? is ook altijd mijn keuze  ;)

Het worstje wat je gegeten hebt is de award-winning Texas jalapeno-cheddar van Homemade, die schijnt het nogal goed te doen in BBQ-land...
 
Ceriel +2
 
Dat ziet er goed uit als we daar eens in de buurt zijn moeten we daar ook maar eens langs  :)
 
Goh, daar moet ik dan ook maar eens gaan eten :D :D :D
 
Hoe is het als je kleine kinderen hebt? Ze zijn volledig bbq minded maar kunnen ze zich daar ook een beetje vermaken of is het daar echt te druk voor?
Of maakt het daardoor juist niet uit als ze even de beentjes willen strekken??

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
@MarcovdK

Voor kleine kinderen lijkt het mij geen succes, tenzij je een tablet mee neemt en ze een filmpje kijken aan tafel. Voor zo ver ik weet is er geen speelgelegenheid. Er is een open keuken, kan me voorstellen dat ze dat interessant vinden om te kijken
 
Terug
Bovenaan Onderaan