BasBQ
Beef en Steak

Reversed sear picanha

 
 

Odea

Sprokkelaar
Berichten
48
Twijfelde beetje of dit low & slow is of high & fast... maar aangezien hij langer low & slow was dan high & fast zet ik hem gewoon hier neer :D

Voor mij een hele hoop eerste keren, nog nooit Picanha op (laat staan gemaakt), en ook de saus nog nooit gegeten of gemaakt... chimichurri... zal wel een doodzonde zijn om het niet te kennen maar goed, kun je nagaan hoeveel lekkers ik nog allemaal voor het eerst mag gaan proeven...  :blush: :>

Begon gisteren met de 'voorpret'

wpLCdEW.jpg

Allemaal in de vijzel voor de chimichurri, overigens hierna in de blender gedaan, bleek in de praktijk beter te werken dan de vijzel... volgende keer maar in ??n keer er in denk ik zomaar :-O

qZZHXOX.jpg

Het vlees kon er op :)

olLlwLV.jpg

Misschien wat onnodig maar aangezien ik de Fireboard na aanschaf nog niet had gebruikt, laat staan de Drive ventilator deze sessie ook maar eens mee gespeeld. Leuk en nuttig speelgoed :)

dvTHRc6.jpg

Bij 48 graadjes kern opgestookt naar 200-230 graden en searen maar!

mfA7nKv.jpg

Klaar om te snijden!

14tT57p.jpg

Het eind resultaat

Heerlijk vlees, vet was wel wat te dik om allemaal op te eten voor mij persoonlijk (mijn zwager had er overigens geen moeite mee  =D>) lekker mals en sappig, de chimichurri is ook wel onwijs geslaagd bij dit vlees hoor. :blush:

Linkje naar de Fireboard sessie voor mogelijke ge?nteresseerde; https://share.fireboard.io/760030
 
Hey de modified "margrietschijf". Werkt die een beetje?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
denman1710 zei:
Hey de modified "margrietschijf". Werkt die een beetje?

Heb zelf nooit met de oude versie gewerkt dus ik kan daar moeilijk over oordelen, tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad maar dit is de vierde keer dat ik hem gebruik en de eerste keer dat ik hem een tijdje Low probeer te houden :).

Enige waar ik dan weer van baal is dat het regenkapje er niet bij zat... Dat had ik in de winkel niet door... Beetje jammer dat ze je op die manier weer geld armer maken, dat doet Bastard met de nieuwe dop toch beter in mijn ogen.
 
Ik moet zeggen dat ik fan ben van de smokeware RVS chimney Cap.

Well lekker bezig iig!

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
Lust ik wel!
 
Ziet er goed uit. En die chimichurri, pff wordt eens tijd dat ik dat ook eens maak. Lijkt me echt lekker.
 
Heerlijk stuk vlees. Nog steeds niet zelf gemaakt. Maar wel bij mn broer gegeten. Heerlijk met wat eikenhout gerookt en idd chimichurri er bij. Moet dringend op herhaling hier. Top
 
Picanha met chimmichuri = goud
 
Ziet er heerlijk uit staat bij mij nog op de bucketlist

Verstuurd vanaf mijn LG-K420 met Tapatalk

 
Ziet er goed uit, bij mij ook nog op de lijst en de chimichuri ook. Picanha wel al eens gegeten met lekkere vetkap heerlijk.

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan