BasBQ
Beef en Steak

Reverse seared diamanthaas

 

Rollie

Stoker
Berichten
290
Een paar weken geleden heb ik bij de Sigro een pakje diamanthaas meegenomen. Dit mooie stukje vlees heb ik hier op het forum al meerdere keren voorbij zien komen, maar zelf heb ik het nog niet eerder bereid.
Gisteren had ik mooi de kans om dit zelf eens te proberen.
20201009_152255.jpg


Als bereidingswijze wilde ik voor de reverse sear gaan.
Bij het openen van het pakje kwam ik erachter dat er meerdere losse stukken vlees inzaten waarvan ook een aantal kleinere stukjes.

Na het droogmaken van de stukjes heb ik de hele dunne uiteinden een beetje teruggeklapt om een stukken van gelijke dikte te krijgen en te voorkomen dat de uiteinden al well done zouden zijn terwijl de rest nog niet gaar is.

20201025_163024.jpg


Deze heb ik vervolgens met wat kersenhout indirect op een temperatuur van rond de 130 graden tot een kern van rond de 45 (gemeten in het grootste stuk) gegaard.

20201025_163642.jpg


Na het bereiken van dez kerntemperatuur heb ik het vlees kort laten rusten, en dat gaf mij mooi de gelegenheid om de Q wat verder op te stoken tot ongeveer 225 graden. Vervolgens heb ik ze nog kort even afgegrild om er een mooi bruin korstje op te krijgen. De Kerntemperatuur van het vlees was toen rond de 55 graden.
Was en beetje bang dat de kleinere stukjes wat te ver zouden doorschieten maar bij het aansnijden waren eigenlijk alle stukjes nog mooi rozé.

Vervolgens een paar stukjes getrancheerd en voorzien van wat gemalen zeezout en wat zwarte peper.
20201025_173525.jpg


Daarna een bordje opgemaakt met wat Rucola melange, geroosterde pijnboompitten, Truffel Mayo, de diamanthaas en vervolgens nog wat parmazaanse kaas erover.

Het vlees zelf was echt heerlijk en nog heel mals. Toen ik zag dat er ook wat kleinere stukken bijzaten was ik er niet gerust, maar uiteindelijk ben ik zeer tevreden over het resultaat.

20201025_174757.jpg


Bedankt voor het lezen!
 
Altijd top diamanthaas! Jammer dat t verdeelde stukken waren. Soms kun je ze vinden dat ze tegen de max. 700gr zijn. Het is ook perfect carpaccio vlees! Mocht je de dunne uiteinden ergens anders voor willen gebruiken!
 
Ziet er lekker uit, lusten we. ;)
 
lekker hoor
dat bordje zorgt ervoor dat ik hier mijn toetsenbord zit onder te kwijlen
 
Mooie salade zo. Je cuisson ziet er goed uit hoor. Niks mis mee. Had ik graag een vorkje van mee geprikt.
 
Mooi dat alle stukkies lekker gegaard waren, ziet er goed uit
 
Terug
Bovenaan Onderaan