BasBQ
Beef en Steak

Reverse flow smoker

Ziet er geweldig uit!!
 
Wauw.....resepect voor het vakmanschap en hoe fijn is het als je thuis komt van je werk en het vrouwtje heeft een heerlijke maaltijd gemaakt op jouw mooie creatie?!?!?!
 
Geweldig mooi gemaakt.
 
Hai,

Wel eerst en vooral dikke proficiat, dit is super geworden. Zelf ben ik met een gelijk project aan het worstelen en had bijgevolg een paar vraagjes. Namelijk:
Wat is de dikte van de plaat in het kookgedeelte?
Wat is de diameter van de uitlaat/ schouw?
Hoeveel cm plaats heb je tss de plaat en het rooster in het kookgedeelte?
Doe je water op de plaat on het kookgedeelte bde hele tijd of hoe gaat dat in zijn werk ?? Ik snap niet volledig de functie van het buisje...

Steve
 
Hoi hoi dat is allemaal afhankelijk van hoe en wat je gaat bouwen.
Mijn smoker is gebouwd uit 6 mm buis en plaat.
Nee ik doe er geen water in door dat alles van 6 mm is gebouwd heb je genoeg massa.
Het buisje is voor het vet wat er uit komt en om er een emmer onder te zetten bij het schoon maken.

Deze link rekent het allemaal voor je uit alleen moet je zelf even omrekenen van inch naar mm.
http://www.feldoncentral.com/bbqcalculator.html

Succes met de bouw.
 
Een tijd terug dit verslag gelezen maar altijd leuk om nog eens doorheen te bladeren. Dit is wel het ultime bbq klusproject..

To the point; je ribs zien er erg lekker uit, zou je het recept van de rub en glaze willen delen?
 
rkersten zei:
Een tijd terug dit verslag gelezen maar altijd leuk om nog eens doorheen te bladeren. Dit is wel het ultime bbq klusproject..

To the point; je ribs zien er erg lekker uit, zou je het recept van de rub en glaze willen delen?

Ja hoor kijk dan even op: www.bbq-nl.com dit is de site van Noskos  ;)
 
-Danny- zei:
rkersten zei:
Een tijd terug dit verslag gelezen maar altijd leuk om nog eens doorheen te bladeren. Dit is wel het ultime bbq klusproject..

To the point; je ribs zien er erg lekker uit, zou je het recept van de rub en glaze willen delen?

Ja hoor kijk dan even op: www.bbq-nl.com dit is de site van Noskos  ;)
Haha ok?, dan heb ik afgelopen weekend dezelfde rub en glaze gemaakt ook vd site van Noskos. Bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan