BasBQ
Beef en Steak

Resultaten Bacon weekend 2023

 
 
 
 

Frits

Administrator
Forumleiding
Berichten
20.038
Plaats hier alleen je foto's van International Bacon weekend 2023. ( 16 en 17 september 2023!!!)

- Plaats je resultaat AUB in 1 bericht, mocht je nog foto's willen toevoegen dan graag je bericht aanpassen en geen nieuw bericht starten.
- Dus mocht je in aanmerking willen komen voor de Baconsticker dan HIER (ook) je resultaat plaatsen, anders val je buiten de boot.
Als je een reportage hebt aangemaakt in H&F of L&S is dat niet genoeg. Dit is niet om te pesten maar om het voor het beheer eenvoudig te houden om de deelnemers te tellen en niemand te missen.
- Het HELE weekend van 16 en 17 september 2023 doet mee.
- De Bacon stickers van vorig jaar komen te vervallen.
https://www.bbqgenootschap.nl/threads/badges.7673/post-140841
 
Ik weet niet of het telt, maar op de ‘officiële’ International bacon day op 2 september hebben we samen met @Stijn, @Bram, @Barbeknoei en @Ridevi71 diverse spekbereidingen gemaakt.

Ontbijtje met guanciale en ontbijtspek, tussendoor ABT’s en nog een mooi stukje buikspek.

Normaal zou ik vandaag of morgen zeker nog wat maken, maar ik zit op een locatie waar ik geen bbq tot mijn beschikking heb.

IMG_0677.jpeg
IMG_0675.jpeg
IMG_0661.jpeg
IMG_0657.jpeg


IMG_0655.jpeg
 
@Laurens, helaas we begrijpen je frustratie maar hebben dit weekend uitgeroepen tot international bacon weekend. Dus alleen bacon gerechten van dit weekend doen mee.
Ook mij lukt het dit weekend niet om de bbq aan te steken en zal dus geen bacon badge hebben dit jaar.
 
Nou hier mijn creatie dan voor t bacon weekend.
Ik heb gekozen voor bacon donuts samen met plukbrood
Om te beginnen Italiaans gehakt en Heule grote uien.
IMG_5426.jpeg
IMG_5428.jpeg

Dit eenmaal gedaan het ronde brood ingesneden en hier kruidenboter in gedaan met porchetta en daarna gruyèrekaas riant er over
IMG_5429.jpeg

Alles lekker op de bbq en begin er al als een feestje uit te zien
IMG_5432.jpeg
IMG_5433.jpeg

En dan t uiteindelijke resultaat met ook nog bacon lappen in t verschiet die de laatste restjes warmte aan t opnemen zijn
0b3be9c8-8d0e-41d4-a791-be6cef3d3f8a.jpeg
IMG_5440.jpeg
 
Wrapped onion balls voor bacon day
IMG_0261.jpeg

 
Voor mij was het ook wat kort dag dus heb er weer één van mijn to-do list afgevinkt: Shotgun Shells!

Heb het vrij simpel gehouden vandaag met een standaard rub en saus. Zie foto's voor de inhoud!

shotgunshells.jpg
 
Wagyu burgers met bacon en cheddar topping!
IMG_4663.jpeg

IMG_4666.jpeg

Bacon knapperig bakken in de skillet:
IMG_4667.jpeg

Broodje toasten (vet van de bacon tweede broodje eerst weggehaald):
IMG_4668.jpeg

IMG_4669.jpeg

Hamburgers in de skillet:
IMG_4670.jpeg

Flipperdeflip:
IMG_4671.jpeg

En de burger bouwen 🍔, broodje, sla, burger, cheddar, tomaat, broodje:
IMG_4672.jpeg

Oeps! Bacon vergeten, toch nog er tussen, voor mij extra bacon 🥓 on tha sideeee, voor vrouwlief extra tomaat 🍅, verschil moet er zijn 😉:
IMG_4673.jpeg

Smaak beviel erg goed 😊 eerste keer wagyu, geeft een goed gevoel om ook eens voor een wagyu vlees aan een stuk te gaan (ribeye ofzo).
 
Hierbij mijn zeer bescheiden bijdrage voor de Bacon weekend:

MOINK Balls, omdat ik deze klassieker nog niet heb gemaakt.
En asperges met spek omdat er ook nog iets groens bij moest ;)

20230916_191710.jpg

20230916_192825.jpg

20230916_193615.jpg


De MOINK Balls gemaakt volgens recept van Noskos. Errug lekker, had er veel meer van moeten maken.
Bij het volgende feestje komen ze zeker voorbij!
 
Delayed International Bacon Day.

Een beetje afwijkend recept van de standaard "bacon day" recepten.

Mosselen met spek en een keur aan groentjes en kruiden.
250 gr speklapjes zonder zwoerd in blokjes gesneden. Kruiden met PeZo en mediterraanse kruiden.
2 kg mosselen. Afspoelen en sorteren
4 teentjes knoflook in plakjes
2 rode uien en 1 sjalot. In stukken hakselen
1 Lente ui en verse tuinkruiden naar believen
10 cherry tomaatjes
6 á 8 kastanje champignons in vieren gesneden
10 cm prei in ringetjes (groene deel)
Halve (rode) paprika voor de kleuraccenten
2 glzn droge witte wijn
olijfolie

Spekblokjes bakken in de wok. Spekblokjes na bakken eruit nemen. Zo nodig wat olijfolie in de pan,
Uien aanzetten en daarna knoflook erbij.
Vervolgens alle groenten en de champi's toevoegen. Goed roerbakken op hoog vuur.
Geheel afblussen met de wijn. Spekblokjes toevoegen .Weer aan de kook brengen.
Weer aan de kook brengen en de uitgelekte mosselen erbij doen.
Doorscheppen, deksel op de wok en laten garen.

Opscheppen en naar binnen werken. Heerlijk.

IMG_7183.jpg
IMG_7184.jpg
IMG_7185 1.jpg
IMG_7186 1.jpg
IMG_7188.jpg
IMG_7189.jpg
IMG_7190.jpg
IMG_7191.jpg
IMG_7192.jpg



Op de zondag morgen nog wat frittata's voor het ontbijt gemaakt.


IMG_7201.jpg
IMG_7203.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag nog eens voor Moinkballs gegaan.
Super rundsgehakt uit de Arabische supermarkt, voor de bacon logischerwijs nog een andere winkel bezocht.

Morgen waarschijnlijk nog wat pigcandy maken.

20230916_162945.jpg


20230916_154610.jpg


20230916_154429.jpg


20230916_104026.jpg
 
@Laurens, helaas we begrijpen je frustratie maar hebben dit weekend uitgeroepen tot international bacon weekend. Dus alleen bacon gerechten van dit weekend doen mee.
Ook mij lukt het dit weekend niet om de bbq aan te steken en zal dus geen bacon badge hebben dit jaar.
Hoi Frits, hier geen frustratie hoor 😊
Het was te proberen, aangezien het op de officiële dag gemaakt is.

Maar ik denk niet dat je als bbq genootschap een ander weekend kan uitroepen tot international bacon weekend. Je kunt hooguit aangeven dat je het een ander weekend viert 😉
 
@Laurens, dat is precies wat we hebben gedaan, we hebben een ander weekend uitgeroepen tot Bacon Weekend. En aangezien we leden in diverse landen hebben zitten is het International Bacon Weekend.

Denk overigens niet dat je ergens anders Bacon badges kan verdienen.
 
Na nauwkeurig berekenen de buikspek gepekeld en met wat droge kruiden en 8 daagjes lekker laten baderen in de vacuumzak,
20230826_180251.jpg

gisteren afgespoeld en uurtje laten drogen en toen was het tijd voor de bbq. Lekker op appel en perzik rook,
20230904_122918.jpg

Na het roken snel een foto en weer ingepakt voor een nachtje rusten.
20230905_172258.jpg

Ik ben blij met het resultaat 💪
20230905_181204.jpg


20230905_181131.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan