BasBQ
Beef en Steak

Rendang

 
 
 
 

Laurens

Pitmaster
Berichten
904
Rendang… Het stond al langere tijd op de ToDo lijst, maar het kwam er toch steeds niet van om te maken. Het weer en de agenda gaven overigens ook niet zo veel ruimte om de BBQ aan te steken de afgelopen periode. En soms heb je dan gewoon even een goed excuus nodig om een middagje vrij te plannen en de kou te trotseren. Bedankt voor het mooie onderwerp van de fotowedstrijd deze maand Rick!

Vrijdag middag binnen begonnen met de boemboe. Daarna alles naar buiten gebracht en in de buiten koeling gezet. Boemboe even aanbakken, vleesje een kleurtje geven, kokosmelk en de rest van de ingrediënten er bij, en dan rustig afwachten tot het vlees mooi uit elkaar valt en de saus de juiste dikte heeft.
Omdat we vrijdag al voorzien hadden in het eten, de rendang in de vacuüm gestoken. Vandaag opgewarmd, rijst gekookt en sajoer boontjes er bij gemaakt.

Boemboe:
IMG_1120.jpeg


Ijs er maar eens af stoken:
IMG_1121.jpeg


Koelkast:
IMG_1122.jpeg


Boemboe aanbakken:
IMG_1124.jpeg


Vleesje bakken:
IMG_1125.jpeg


En lekker stoven:
IMG_1126.jpeg

IMG_1130.jpeg

IMG_1131.jpeg


Met de rijst, boontjes en wat groen:
IMG_1139.jpeg

IMG_1140.jpeg
 
echt he, wat is rendang toch lekker.
mooi gemaakt kerel. (y)
 
Wat een heerlijke bijdrage. Ik ben ook nog steeds excuses aan het verzinnen om het niet te maken 😜
 
heerlijk, gisteren nog over gehad met mijn indische schoonvader. ik ben verplicht om het snel te maken !!
 
Jummie jummie Laurens😋

Ik moet het toch eens gaan maken, Rendang van de Bbq, ik maak dat meestal op het fornuis. Maar heb het nog nooit van de Bbq gemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan