Al enkele jaren heb ik een recept uit de West Sumatraanse keuken.
Nl een rendang van daging sapi voor feesten en partijen zoals bereidt door de Minang Kabau.
Ik heb het recept (voor de verandering) eens gevolgd.
Enige afwijking was dat ik geen verse laos kon krijgen en een scheutje ketjap manis in de saus tijdens de kalio fase. Tevens heb ik de stukken vlees een nacht in een indonesische rub gezet.
Voor de wederhelft het aantal pepers wat beperkt.
Ik heb 1,5 kg riblappen + een verdwaald stuk ribeye van 500 gr gebruikt.
Na het grillen van het vlees, met bestrijken met tamarinde/palmsuiker mengsel, de gehakte bumbu gefruit.
Vlees toegevoegd aan het kruidenmengsel en toen open gerookt met citroenhout.
Het vlees heeft bijna 6 uur op de BGE gesudderd. Om het inkoken iets te versnellen de ketel voor een uurthe op de platesetter gezet. Let wel, blijven roeren in deze fase.
Nl een rendang van daging sapi voor feesten en partijen zoals bereidt door de Minang Kabau.

Rendang Sapi Minangkabau - BBQ52 - The Cooking Conductor
Een echt Sumatraans feestje Naam van het gerecht: Rendang sapi Minangkabau Uitspraak: rěndáng (toonloze ě, klemtoon op de laatste lettergreep) Herkomst: Indonsesië, West Sumatra Recept: klik hier! Rendang is na saté babi en saté ajam misschien wel het beroemdste gerecht van Indonesië. In ieder...
bbq52.nl
Ik heb het recept (voor de verandering) eens gevolgd.
Enige afwijking was dat ik geen verse laos kon krijgen en een scheutje ketjap manis in de saus tijdens de kalio fase. Tevens heb ik de stukken vlees een nacht in een indonesische rub gezet.
Voor de wederhelft het aantal pepers wat beperkt.
Ik heb 1,5 kg riblappen + een verdwaald stuk ribeye van 500 gr gebruikt.
Na het grillen van het vlees, met bestrijken met tamarinde/palmsuiker mengsel, de gehakte bumbu gefruit.
Vlees toegevoegd aan het kruidenmengsel en toen open gerookt met citroenhout.
Het vlees heeft bijna 6 uur op de BGE gesudderd. Om het inkoken iets te versnellen de ketel voor een uurthe op de platesetter gezet. Let wel, blijven roeren in deze fase.