BasBQ
Beef en Steak

Reebout in port-tijmsaus

 

Harriedv

Vuurmaker
Berichten
99
Ik had dus een mooie reebout van zo’n 2,5 kilo. Even gerubd met alleen peper en inkepingen gevuld met knoflook en tijm

Drie uurtjes op 125 graden en klaar is kees.
Ondertussen een sausje gemaakt met port, runderbouillon, knoflook, ui, tijm, honing en balsamico. Geserveerd met aardappelkroketjes, regenboogwortels en stoofpeertjes. Zoals gebruikelijk pas na de eerste happen er aan gedacht om een foto van het bordje te maken…

Vrij eenvoudig gerecht maar o, zo lekker. Met 8 man (waarvan 6 kids van 1-12 jaar) heerlijk van gesmuld.

Een lekkere Westvleteren erbij, prima maaltje

75D1F446-9E1B-47CC-80EA-CD4C8303087E.jpeg


CB339CA6-EC9F-4477-877F-5560451108F5.jpeg


9242E1A5-0AB8-40A2-A75A-40F796C6EA94.jpeg


38DFF911-3F41-4B32-8171-B495729C87DA.jpeg


339233AD-799A-4057-8433-E704693181B2.jpeg


CC27B8E8-917D-437B-9861-87DF7580BFF0.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Fantastisch! Alleen al voor dat biertje had ik graag aangeschoven!
 
Heerlijk, eenvoudig kan zo ontzettend lekker zijn. 😋
 
Dat ziet er goed uit zeg. Met die stukjes knoflook zo in het vlees heb ik nog niet gedaan. Ga ik onthouden. Hier hebben we geregeld dit soort stukken wild ter beschikking. Heb je het enkel gerookt op de Q?
 
Dat ziet er uit als een heerlijk maaltje.
 
Heerlijke maaltijd. Een stukje ree is nooit weg. Schuif maar door. 😋
Nu weet ik ook waar die reeën heen zijn die ik sinds het hoogwater vdzomer niet meer heb gezien.😉
 
Dat ziet er goed uit zeg. Met die stukjes knoflook zo in het vlees heb ik nog niet gedaan. Ga ik onthouden. Hier hebben we geregeld dit soort stukken wild ter beschikking. Heb je het enkel gerookt op de Q?
Ja, alleen op de q, twee blokjes kersenhout erbij en na 3u er af met een kerntemperatuur van 60 graden.
De knoflook (en tijm) in het vlees proppen is goed bevallen. De smaak wordt dan heel subtiel opgenomen in het vlees. Niet vergeten om voor het eten de teentjes en takjes er weer eruit pulken :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Ziet er erg lekker uit en ik had graag geproefd. Helaas bijna nooit wild hier, omdat de rest van de familie dit te wild 🤨 vindt smaken.
Ps, Als je nog een foto hebt dat de reebout op de bbq ligt, voeg deze nog even toe voordat ze het bericht verplaatsen 😉

Edit: Westvleteren 🥳🙌
 
Wauw, ziet er fantastisch uit. Ga ik ook doen.
Genoeg ree wild hier in onze achtertuin op de Veluwe. Even met een jager praten.
Dank voor dit recept! 👍
 
Geweldig mooi stuk vlees, ziet er zalig uit. Mooiste scharrelvlees dat er bestaat, wild.
 
Zo dit ziet er lekker uit zeg! Dit gerecht ga ik volgende week uit proberen, ik zit namelijk al een tijdje na te denken wat ik met een ree bout zou gaan doen. Heb je het vlees ook gerookt?
 
Ja, het was natuurlijk meer roken dan grillen: op 125 graden en wat chunks, dat mag je wel roken noemen ;)
 
Das een mooi stukske vlees zeg.
Prima bordje eten
 
Terug
Bovenaan Onderaan