BasBQ
Beef en Steak

Recepten vooral geschikt voor kinderen?

 
 

Rocker

Pitmaster
Berichten
706
Heeft er iemand nog leuke idee?n voor wat vlees recepten die ook vooral voor kinderen geschikt zijn/in de smaak vallen?
Ik wilde zaterdag de BBQ al lekker aansteken, maar nu blijven er ook nog twee buurkinderen mee eten. En met 5 kids is het dan iets meer de moeite waard om het vlees er op aan te passen... (en ik weet ook niet of ze makkelijke eters zijn)

Had trouwens in gedachten om het Steven & Me van deze maand te gaan maken, volgens mij ook prima geschikt voor kids. Maar sta uiteraard open voor andere suggesties ook :)

edit: gaat trouwens om kids in de leeftijd tussen 2 en 8 jaar :)
 
Mijn kinderen zijn gek van ribben.(2 en 6 jaar)

En dit is een marinade van Dominique,perfect voor kinderen.

1,75 dl tomatenketchup
2 ? 3 eetlepels sojasauce
2 ? 3 eetlepels voeibare honing
2 teenjes koflook fijngehakt
4 eetlepels sinaasappelsap
1/4 theelepel cayennepeper
1/4 theelepel vijfkruidenpoeder
1 ? 2 steranijzen.
 
Helaas heb ik die niet in huis, en wil dan ook niet de voorgegaarde van de Appie hiervoor halen natuurlijk :)

Wordt toch eens tijd voor een fatsoenlijke vriezer in huize Rocker eigenlijk... dan kan ik van dergelijke dingen gewoon een voorraadje in huis houden
 
hamburgers, MOINK-balls
 
Leo+1
mijn neefjes en nichtjes vinden dit ook geweldig (zijn overigens erg makkelijke eters)
 
als je morgen spiffs-burgers maakt, zijn ze zaterdag mooi opgesteven en ze vinden het heerlijk
 
Mijn kids kunnen die smaak nog niet zo heel erg waarderen helaas :( Nu houdt mijn ene dochter ook helemaal niet van gehakt, dus dat is dan ook niet zo heel erg raar... Mijn andere dochter vondt de burgers de vorige keer wel lekker overigens! Ik vermoed dat ze qua smaak voor hen nog iets te gekruid zijn...

Maar wie weet ga ik ze gewoon weer eens proberen, kijken hoe ze nu bevallen bij ze.. In de tussentijd hou ik me nog van harte aanbevolen voor meer tips/suggesties :)

Als toetje zat ik voor de verandering eens aan gekarameliseerde banaan te denken deze keer, ipv een chocotoff-banaan
 
Ribs doen het hier altijd goed en pulled pork toch wel ;) (m'n kinderen zijn voor de rest van hun leven op bbq gebied verpest :p )maar dat is niet wat je zoekt gok ik... MOINKballs doen het altijd wel goed. Een "eenvoudige" hamburger op een mooi broodje is vaak ook goed voor de kids hoor... Of een braadworstje doormidden, cheddar kaas erin en een topping van verkruimelde nacho chips vinden ze ook leuk....
 
Mijn nichtje is dol op entrecote ;)
 
Of gewoon simpel zoet gemarineerde sate met milde satesaus Of kipspies ingesmeerd met honing en bbq saus
 
Durf het haast niet op te schrijven. :-[

Mijn kinderen zijn gek op een frikandel van de BBQ.
Vinden ze lekkerder dan van de snackbar. ;D
 
Is toch niet erg, knakworst met ananas is bij onze jongste favoriet. Gewoon het betere werk ook aanbieden dan komt het vanzelf
 
Wat ze ook leuk vinden is deeg op een stok en dan broodjes maken.
Ze eten het deeg haast rauw op :eek:


Pizza maken en de kleintjes hem zelf laten beleggen is ook een suc6.
 
Leuk, al die suggesties! Die turtleburger had ik inderdaad gezien laatst, erg leuk maar die bewaar ik voor een volgende keer :) De meiden reageerden al erg enthousiast op het worstje van Gerard, dus die ga ik in elk geval al doen. En kijk nog even voor wat erbij :)
Ik neem trouwens aan dat je die worst aan het eind pas open snijd dan? En dan nog even met de cheddar erin terug op de bbq?

Sateetjes hadden ze vorige week ook al van de bbq, gaat er inderdaad altijd in, maar ik wilde daarom nu weer wat anders :) Alhoewel... :D
 
kipkluifjes, niet te veel rub op doen, en zelf een rub maken, met wat minder peper en iets meer bruine suiker bv. of kant en klare simply marvelous sweet seduction
toetje
'smores, spiesje, marshmellow boven het vuur en daarna tussen twee koekjes, vinden ze lekker, maar vooral erg leuk om te doen
74e46642.jpg
 
Inderdaad worstje normaal grillen en op het eind open, vullen en weer terug
 
Terug
Bovenaan Onderaan