BasBQ
Beef en Steak

Ready to grill

SmokeMeatNotWeed

Tondelzoeker
Berichten
8
Hallo,

Ik ben nieuw hier dus zal me eens voorstellen. Ik ben Emmanuel en hou van grillen en chillen. Na een jaar of 10 op mijn weber 57 cm en af een toe een pizzaatje uit de pizza oven ben ik toe aan wat vernieuwing. Deze zomer komt er dan ook een offset smoker bij voor de echte low en slow sessies. Mochten jullie tips hebben voor de aanschaf van een offset smoker hoor ik ze graag. Het budget ligt tussen de 1000 en 1500. Ik denk momenteel aan een joe's bbq 16" smoker classic.
 
Welkom Emmanuel! Van offset smokers heb ik geen verstand maar je zult de juiste persoon hier ongetwijfeld tegenkomen

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Welkom Emmanuel!
 
Welkom Emmanuel.
 
Welkom bij het genootschap Emmanuel
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Welkom bij het genootschap

Hopelijk kan je hier inform vinden
 
Welkom.
Offset smoker zou ik niet meer kopen.
Ik heb er hier een staan die al lang niet meer wordt gebruikt.
Ik gebruik nu een Barbecook Oskar L.
Daar heb ik intussen ook een draaispit voor. Heb ook een Chinese kamado, toch gebruik ik de Barbecook het meest.
In een offset smoker heb je zeer veel hout nodig.
Ook is temperatuur regelen een ramp.
In de mijne kreeg ik dat niet echt onder controle, zeker voor de lagere temperaturen. Ook grillen is mogelijk, lukt alleen de eerste 25 cm vanaf de vuurbox, dus steeds verleggen en openen van deksel dus.
Heb je al een keertje een kunnen (zien) gebruiken?
 
Welkom.
Offset smoker zou ik niet meer kopen.
Ik heb er hier een staan die al lang niet meer wordt gebruikt.
Ik gebruik nu een Barbecook Oskar L.
Daar heb ik intussen ook een draaispit voor. Heb ook een Chinese kamado, toch gebruik ik de Barbecook het meest.
In een offset smoker heb je zeer veel hout nodig.
Ook is temperatuur regelen een ramp.
In de mijne kreeg ik dat niet echt onder controle, zeker voor de lagere temperaturen. Ook grillen is mogelijk, lukt alleen de eerste 25 cm vanaf de vuurbox, dus steeds verleggen en openen van deksel dus.
Heb je al een keertje een kunnen (zien) gebruiken?
De barbecook heb ik me eigenlijk nooit in verdiept, zal ik eens doen. Ik wil een offset smoker omdat ik denk dat het voor de lange sessies het beste resultaat geeft. Dat het veel werk is en veel hout kost weet ik. Is er trouwens een reden waarom je de kamado niet veel gebruikt?
 
In de Barbecook kan ik altijd de afstand kiezen tussen vuur en gerecht, dat maakt hem zeer flexibel.
De pizza ring met draaispit is ook een mooie toevoeging.
Straks ga ik bvba een kip aan het spit maken, kan ik gelijk ook nog wat aardappelen en groenten op een rooster zetten, dat lukt in de kamado niet.
Met bvba spare Ribs kan ik meerdere roosters boven elkaar zetten.
Mijn kamado gebruik ik ook wel hoor 🙂
 
Terug
Bovenaan Onderaan