BasBQ
Beef en Steak

reactie tijd lucht schuif

mapanima

Tondelzoeker
Berichten
5
Vrinden,

Sinds kort de trotse bezitter van een Black Bastard Medium, stook met Marabu Cuba houtskool, en mijn vraag is hoe lang het gemiddeld duur dat de temperatuur reageert op het verschuiven van de luchttoevoer aan de onderzijde en de uitlaat aan de bovenzijde?

met vriendelijke BBQ groet,

Mapanima
 
Volgens het boek ‘Hete Kolen’ best rekening houden met 10 a 15 min om een stabiele reactie te hebben. Temperatuur zal wel sneller stijgen of dalen, maar daarna nog stabiel blijven.
 
Als je je Q op temp heb en daarna een platesetter plaatst zal de temp weer terug zakken
 
Als je je Q op temp heb en daarna een platesetter plaatst zal de temp weer terug zakken
Ik doe daarom de methode die een Amerikaan gebruikt op zijn youtube kanaal op een KJ C2. Ik leg de plate setters (2 delig bij Bastard) uit elkaar met een spleet van 10 cm ongeveer. Daardoor blijft de temperatuur hangen waar ik hem wil en is er geen terugval. Eenmaal richting/bij de 100 graden doe ik de kamado open, schuif de platesetters tegen elkaar aan en regel hem dan in beneden en boven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan