BasBQ
Beef en Steak

Qmaster Senior Automatic Temperature Controller

Klaasmans zei:
Goedemorgen Frits,
Misschien niet goed te zien, maar het is geen plastic. Het is een (uiteraard hittebestendige) geweven mantel. De probes zijn bestand tegen temperaturen van ongeveer 400?C volgens de producent. Alles kan stuk, zeker door hitte, maar ze zijn ervoor gemaakt.....

In dat geval heb ik niks gezegd ;)
 
heb hem afgelopen week gekregen ( na betaling ) en gisteren en vandaag gebruikt.
heel vervelend om met dit slechte weer maar 3 x in 6 uur naar buiten te moeten.
1e x kolen aansteken
2e x regelaar instellen en vlees erop leggen
3e x vlees na 51/2 uur eraf halen.
temp blijft mooi strak op gewenste temp. 
ben er blij mee
 
Is er iemand die hem op een watersmoker gebruikt zoals een WSM?

Ik heb sinds het weekend een Qmaster bij Klaas gekocht, maar ik kreeg mijn WSM totaal niet stabiel. Nou las ik dat Noskos met zijn DigiQ DX2 een aantal veranderingen heeft doorgevoerd bij het gebruik op zijn WSM. Shuif boven voor maar een kwart open, geen water of aardewerkschaal in de pan, etc.

Iemand hier op dit forum die een Qmaster in combinatie met een WSM gebruikt die mij wat tips kan geven?
 
Gebruik zelf een cyberq op de WSM maar dat moet in gebruik geen verschil uitmaken.

- geen water in je pan maar gewoon wat aluminium proppen en de bovenkant van je bak afdekken met aluminium folie.

De ventilatie schuiven onder helemaal afplakken en boven heb ik hem half open.

Dan werkt het prima
 
He Noot, ik heb de qmaster een paar weken geleden gekocht bij Klaas. Mijn veronderstelling was dat ik de temperatuur tot een paar graden mooi stabiel kon houden. Ik heb de mijne nu "stabiel" als de 10 cfm fan op 89% staat ingesteld (zie de beschrijving die je bij de qmaster hebt gekregen), in graden zit ik dan tussen de 106 en 121 graden. Toen ik hem net ging gebruiken schoot de temp richting de 135 graden (ingesteld op 115 graden). De fan staat bij aflevering op 95% afgesteld en ik kreeg het advies van Klaas om eerst maar eens met de fan instelling te gaan klooien. Klaas staat trouwens altijd open voor vragen en je hebt snel antwoord.
Ik gebruik trouwens een UDS. 
 
Dag  Corporal,

Ik lees wat de afwijkingen zijn (106-121) en ik vind eigenlijk dat die nog wat aan de ruime kant zijn. Ik ga even nadenken over een voorstel voor een kleine wijziging van de PID settings zodat je Qmaster Senior wat agressiever reageert als de temperatuur onder target zakt en het blaasvolume sneller knijpt als hij terug richting target klimt. Ik stuur je mailtje als ik er uit ben ok?
 
Thanks Klaas. Ik had je al een mailtje gestuurd om te vragen of die 50cfm fan beter zou zijn. Ik hoor het wel. Dank je wel alvast.
 
Terug
Bovenaan Onderaan