BasBQ
Beef en Steak

Qmaster Senior Automatic Temperature Controller

Klaasmans

Sprokkelaar
Berichten
43
Dag allen,

Ik heb een tijdje gelden een Qmaster Senior gekocht (alternatief voor bijv BBQGuru DigiQ DX2) en ben super tevreden. Het is een degelijk gebouwd kastje en als je het onderstaande YouTube filmpje hebt gezien, kun je het gelijk gebruiken. Je kunt t op eenvoudige manier gebruiken (PIT temp instellen en gewenste vlees temp instellen en gaan....) of tot 4 temperatuur/tijd combinaties invoeren die hij dan vlekkeloos voor je afloopt. Terwijl je zelf bijv ligt te slapen of naar je werk bent.

Hij is gemaakt voor low and slow, dus globaal 80?-160?C, maar kan ook gemakkelijk hogere temperaturen waarmaken. Ik gebruik m wel in Manual mode om m'n BGE aan te blazen en dan haal ik met 88% fan speed 375?C...... Ook handig.

ed2e3f13fff589e36c386feb0d556891.jpg

Ik heb recent een paar kastjes bijgekocht rechtstreeks van de maker en heb die in de verkoop staan op marktplaats, zo kunnen meer mensen lekker slapen tijdens long cooks.
Ze zijn te koop als set met twee probes, een fan, een transformator voor 100-240V en een metalen montagestuk (adapter).
??n set voor keramische BBQs als de Big Green Egg of Black Bastard, Monolith of Black Monster en kost dan ?175.
De andere set heeft een universele adapter voor bijv je Weber BBQ of Smokey Mountain (WSM), UDS of andere smoker. Je monteert dan de adapter in een gat van 2cm doorsnee en draait de moeren simpel tegen elkaar in. Kind kan de was doen. Deze kost dan ?180
Een set met een adapter speciaal voor de WSM, die over ??n van de luchtinlaten wordt geplaatst zonder te hoeven boren in je WSM, kost ?185.

Kijk voor de werking op http://youtu.be/SyP75Bngspg

Hier vind je ze te koop:
http://link.marktplaats.nl/m958057526
 
Dat is een schoon prijsje voor zo'n mooi kastje!
 
Jammer, lees deze post nu pas en heb hem gewoon in China besteld.
Wat betaal je aan invoerrechten voor dat kastje?
 
Invoerrechten heb ik nog geen last van gehad. Heb ze zelf uit Peking meegenomen. Denk dat t via eBay duurder is met verzendkosten en douane erbij....
 
Wrijf het nog maar een keer in Klaas :)
 
Mooi ding, ook al gespot op Ebay. Maar goed, ik wacht eigenlijk (en misschien tegen beter weten in) op een nieuwe ronde heatermeters....
 
Leuke dingen zijn dit.
Ik heb zelf de junior en die doet het ook prima.
Waarom toch de heatermeter gekocht?
Eigenlijk alleen voor het wifi  en grafieken gedeelte  (geweldig voor den luie mensch )
De junior heeft hier de wsm-cloon een paar maanden probleemloos lekker op temperatuur gehouden .
Dus als je zonder de toeters en bellen kan is dit een prima uitbreiding van de hobby.
 
X(
 
Klaasmans zei:
Haha, zo bedoelde ik t niet.... Sorry

Ik begrijp van de verkoper trustedinventer dat jij zijn handels partner bent Klaas.
Aangezien mijn pakketje via DHL niet aangeboden is heb ik nog steeds niks in huis.
Hoe lang duurt het voor jij hem verzonden hebt?
En kan ik hem eventueel afhalen, dat scheelt weer postbodes die hun werk half of niet doen.
 
Mmm, zal m'n instellingen eens doorlopen want je hebt dit al even geleden gepost. Excuses dat ik het nu pas zie....
Ik kan direct versturen. Ik heb inmiddels de website online, daar kun je ook met iDeal betalen als,je wilt. Het is qmaster-controller.eu of stuur me een mail op info@qmaster-controller.eu dan kan ik je ook verder helpen.
Grt Klaas
 
Ziet er goed uit, ben benieuwd hoe het plastic om de probe draadjes zich houdt.
 
Goedemorgen Frits,
Misschien niet goed te zien, maar het is geen plastic. Het is een (uiteraard hittebestendige) geweven mantel. De probes zijn bestand tegen temperaturen van ongeveer 400?C volgens de producent. Alles kan stuk, zeker door hitte, maar ze zijn ervoor gemaakt.....
 
Als aanvulling, de Qmaster Senior is bedoeld voor long cooks. Low and slow, dus rond de 100?C. Bij gebruik bij deze temperaturen hebben ze sowieso weinig te lijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan