BasBQ
Beef en Steak

PulledPork van Procureur in 9 uur

 

Revalk

Vuurmaker
Berichten
89
Het was weer tijd om Pulled Pork te maken. Ik volg daar het recept van Mele Best van.
Al vaker gemaakt. Maar dit was de eerste keer op de Kettle Joe. En de eerste keer sinds ik een gebruiker ben van dit forum :)

Vrijdagavond begonnen met de de rub en injecteren:
Foto 27-10-2023 22 25 02.jpg

Foto 27-10-2023 22 32 02.jpg

Foto 27-10-2023 22 42 30.jpg

Deze een nachtje in de koelkast mogen wennen.
Het was overigens een stuk van 2KG afkomstig van BBQuality.
Heb ook al eens Boston Butt gebruikt, maar die was op moment van willen kopen te prijzig.
Laatst bij de Sligro 2KG Boston Butt zien liggen voor 20 euro ex. BTW. Die gaan we de volgende keer proberen als het er dan nog ligt voor die prijs.


Zaterdagochtend rond half 10 de Kettle Joe aangestoken. Dan kan het wachten beginnen.
Foto 28-10-2023 09 24 06.jpg

Eenmaal goed aan, de procureur erop en roken maar.
Ik had 3 chunks appelhout gebruikt. 2 tussen het houtskool. 1 stuk in de aslade.
Foto 28-10-2023 09 45 04.jpg


De temperatuur schoot alleen omhoog. Tot 150 graden ongeveer. Ik zag dat er flink wat rook ontsnapte tussen de slowroller en deksel.
Deze sloot niet goed af. Pas na een tijdje had ik door dat de slowroller een kwarslag verkeerd op stond. Dacht dat dat niet uit zou maken hoe. Maar aan de foto hierboven zie je het lipje wat het rooster tegenhoudt aan de schanierkant zit. Toen een kwartslag gedraaid zoals ik de slowroller normaal ook plaats.
Toen kreeg ik gelukkig de temperatuur goed onder controle.

Foto 28-10-2023 11 42 43.png


Op 5 minuten voor het verstrijken van de eerste 5 uur bereikte de procureur de 74 graden. Tijd voor de glaze.

Foto 28-10-2023 14 44 23.jpg


Dit nog ruim anderhalf uur laten doorgaren.
Kerntemperatuur bleef na het lakken met de glaze zeker een uur op 74 graden hangen.
Na die anderhalf uur tijd om in alufolie in te pakken.


Foto 28-10-2023 16 18 01.jpg


Daarna weer laten doorgaren tot kerntemperatuur van 93 graden.
Die temperatuur werd rond half 6 bereikt. Tijd om het het vlees eraf te laten en nog een uur in de folie met rust te laten. Al was dat erg moeilijk met de geuren die er vanaf komen.

Foto 28-10-2023 18 42 27.jpg

Tijd om te pullen:
Foto 28-10-2023 18 51 34.jpg


De vocht uit het aluminium apart gehouden voor de saus.
De hoeveelheid vocht viel me wel tegen t.o.v. wat ik voorheen met de Weber maakte. Daar plaatste ik wel een bak met bier in de kolen en daarom heen de snake.
Al wel stiekem geproefd van deze sessie. En heerlijk, zeker niet droog.
Vanavond even opwarmen, saus toevoegen en op een italiaanse bol.

Iemand betere tips voor goed opwarmen?
Meestal doe ik het dan in de oven op 150 graden voor een half uur.

Nu weer iets verzinnen voor volgend weekend.
Gelukkig genoeg inspiratie te vinden hier.
 
Ziet er goed uit met die bark! Ik vacumeer de overgebleven pp altijd in verschillende porties en warm die dan op met mijn sous vide stick. Maar die moet je dan wel hebben uiteraard 😉
 
Ziet er goed uit met die bark! Ik vacumeer de overgebleven pp altijd in verschillende porties en warm die dan op met mijn sous vide stick. Maar die moet je dan wel hebben uiteraard 😉
Goeie. Staat op mijn lijstje. Net zoals zoveel items haha.
Gaat misschien toch iets meer naar bovenaan het lijstje.

Tot welke temperatuur in Sous vide badje?
 
Mooie run hoor

Opwarmen doe ik eua bain marie. De pp in een ziplock of in de vacuümzak en ik pannetje met heet water langzaam opwarmen. Kan het ook nooit uitdrogen
 
Goeie. Staat op mijn lijstje. Net zoals zoveel items haha.
Gaat misschien toch iets meer naar bovenaan het lijstje.

Tot welke temperatuur in Sous vide badje?
Herken het! Lijstje wordt alleen maar langer 😂. Ik zou rond de 65/70 graden het 'badwater' verwarmen en dan een minuut of 30.
 
Mooie Pulled Pork, gefeliciteerd met je knorretje
 
Dat is een lekker broodje! 😋😋

Gefeliciteerd met je 🐷
 
Wauw lekker broodje pulled pork geworden, gefeliciteerd met je Knor 🐷
 
Lekkerr ziet er partij goed uit.
Denk dat ik van het weekeinde ook maar weer eens pp ga maken.
 
Lekker man! Gefeliciteerd met je stickertje!
 
Lekker hoorrrrr. Knorretje in the pocket!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan