BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork

 
 

Alflies

Stoker
Berichten
336
De voorraad Pulled Pork was weer danig geslonken in de vriezer, tijd om weer eens een nieuwe lading te maken.
In de hoofdrol een stukje procureur van een kleine 3 kg, ik gebruik altijd het recept van Noskos.
Deze keer wel een kleine afwijking, ik heb nu een keer een kant en klare rub gebruikt.



Injecteren en rubben, het blijft een geklieder.
Je spuit de vloeistof in het vlees, op de meest vreemde plekken zie je het er uit lopen.
Af en toe spuit de vloeistof nog wel eens uit het vlees, net na het verwijderen van de naald.
Ach het is weer gelukt, na een lekker laagje run in de folie.



Zaterdagochtend de Q aangestoken met flink wat stukken kersenhout, de temperatuur ingesteld tussen de 110 en 120 graden C.
Het was pet weer, maar omdat de Primo lekker constant bleef heerlijk binnen kunnen vertoeven.



Bij een temperatuur van rond de 70 graden C het vlees van een lekker laagje saus voorzien.



Volgens voorschrift na twee uurtjes het vlees in de folie gewikkeld.
Omdat ik altijd loop te klooien met de folie en vaak lekkages heb, nu een diepe bakvorm gepakt met rooster en de bovenkant afgedekt met folie.
Temperatuur liep lekker door en bij 88 graden C was dit het resultaat.



Nog een uurtje in de koelbox en daarna pullen.
Vlees was sappig en rook heerlijk, dus gelijk nog maar een broodje in elkaar gefabriekt.



Het blijft een heerlijk recept.
 
Dat ziet er heerlijk uit.


Ik heb er ook nog 1 in de vriezer liggen. Als ik dit zie moet eens even een gaatje prikken in de agenda om er aan te beginnen.
 
Binnenkort ook weer eenkeertje doen...
 
Lekker hoor!

Mijn familie is ook aan het zeuren voor PP.... Binnenkort maar eens proberen ;)
 
Ziet er goed uit! Moet ik ook een keer gaan proberen!
 
Ff een vraagje....

Ik zie regelmatig marinadespuit e.d voorbij komen.... Maar is er ook nog een andere manier van injecteren? Ik heb hier bij wel een 100ml injectiespuit (zonder naald) liggen.

Ik wil (mits het weer het toelaat) volgend weekend PP gaan maken.
 
Lust ik!!
 
ziet er fantastisch uit!
 
Mooie foto's, en Pork natuurlijk  :D
 
Hey ik heb nog nooit PP gemaakt wil het graag is doen.

is procereur nou een ander stuk vlees als Boston Butt. het komt beide van ongeveer de zelfde plaats van het varkje.
Maar is het nu een naamdingetje of is het net iets anders..?

Hij ziet er goed uit trouwes
 
Procureur komt van de nek van het varken

Boston butt is van de schouder van het varken.

Procureur is 6 euro de kilo als je het niet in de aanbieding hebt, BB kost het dubbele als het in de aanbieding is ;)

Qua structuur en vet verdeling is het vergelijkbaar, maar qua beschikbaarheid en prijs is Procureur favoriet.

Voor wedstrijden is Procureur niet toegestaan.
 
Oke bedankt

ik wil vrijdag een stukje gaan maken.

Mijn slager krijgt op donderdag altijd de varkjes binnen dus zal is even met hem babbelen donderdag. ik dacht zelf aan een stuk van 2-3 kilo
 
Terug
Bovenaan Onderaan