BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork

 
 

Watergeus

Stoker
Berichten
305
Gisteren gaf mijn lieve vriendin te kennen dat het toch echt eens tijd werd om pulled pork te eten. Meteen met zeer veel tegenzin😎 op naar de slager. De beste man had nog een hele procureur van een niet al te groot varkentje voor me. Dus nog geen half uur later was dit mooie stukje vlees van 2kg lekker gemasseerd met een Southern Succor Pork Rub en mocht het lekker ingepakt nog een nachtje uitrusten in de koeling. Hierna was het de hoogste tijd voor een glas wijn. Vanochtend na een korte nacht (het glaasje werd 2 flessen) de bbq aangeslingerd en het varkentje de warmte op laten zoeken. Natuurlijk wel eerst het vlees op temperatuur laten komen. Na wat rook van appelhout en 5 uur rond de 120 graden werd het tijd voor een zilverkleurig jasje. Toen de kern 92 graden was mocht piggy weer naar binnen om even af te koelen. Hierna weer een jasje aan en nog een laatste uurtje rust. Hierna is het mooie stukje vlees op gruwelijke wijze uit elkaar getrokken en voorzien van een sausje. Na deze slachtpartij is een deel van dit vlees op wat lekkere broodjes terecht gekomen. Aangevuld met een zelfgemaakte coleslaw waarna ze binnen no time verdwenen waren. Al met al weer een heerlijk dagje bbq met een smakelijk resultaat.
Excuses voor de niet zo artistieke foto's maar het gaat uiteindelijk om het eten 👍

20200814_194220.jpg


20200815_164151.jpg


20200815_190054.jpg
 
Owwwww....ik MOET dit toch binnenkort ook eens gaan maken. Is toch heerlijk dit.
Gefeliciteerd met je Knor alvast!
 
Lekker hoor. Mijn voorraad is ook bijna op. Bedankt voor de reminder. En ziet er heerlijk uit.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk
 
nou, das een hele mooie pulled pork geworden zeg.
dat moet gesmaakt hebben
en ook nog een sticker verdiend. weekend kan niet meer stuk 💪
gefeliciteerd
 
Terug
Bovenaan Onderaan