BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork

 
 
 
 

Big-T

Gemarineerd
Berichten
2.093
Voor het knorretje hoef ik het niet meer te doen, maar voor mijn schoonouders moest ik het nog eens maken: Pulled Pork. Afgelopen zaterdag naar de Makro gereden en een procureur van 2,7 KG gehaald. Een flinke jongen dus. Deze op zaterdag geinjecteerd volgens het recept van Big Bob Gibson: Appelsap, water, zout, suiker en Worcestersauce. Vervolgens lage yellow mustard aangebracht en hier de Rub van Big Bob Gibson op gedaan. De vorige kaar had ik de Plowboys Yardbird Rub, maar wilde eens water anders proberen. Het resultaat na behandelen:

foto2-4.jpg


Daarnaast had ik alle ingredienten in huis gehaald om de Carolina Mustard Sauce te maken volgens het recept van (jaja, wederom) Big Bob Gibson. Ook deze zaterdag al helemaal voorbereid:

foto1-1-2.jpg


Met als resultaat:
foto2-1-2.jpg


Zaterdagochtend om 8 uur begonnen met als doel om 1800 uur te eten. Dat zijn 10 uurtjes. Effectief 9 uurtjes, wat vleesch moet ook even lekker rusten. Eerste uren gingen hard, daarna werd het wat vlakker. Toen ik de 70C heb aan getikt om 1330 uur heb ik hem ingepakt tot de 89C, toen weer even erop om de Bark te verstevigen en wij konden exact om 1800 uur eten.

Resultaat:
foto5-3.jpg


Er zitten nog flinke stukken in. Dat had niks met de malsheid te maken, maar meer met mijn geduld. Het rook zo ontzettend lekker, hadden flinke trek en dan ga je overhaast pullen!

foto4-3.jpg


Het resultaat met overheerlijke zelfgemaakte koolsla van vrouwlief:
foto3-1-1.jpg


Conclusie: Overheerlijk, lekker mals en wederom voor herhaling vatbar. Hoewel ik enorme fan ben van de big bob gibson rub vond ik dat die niet helemaal tot zijn recht kwam op pulled pork. De yardbird rub van plowboys blijft dus mijn favoriet voor pulled pork! De carolina mustard sauce zou verplicht moeten zijn bij pulled pork. Een echte aanvulling. Ik moet daarbij wel de opmerking maken dat ik iets meer honing erin heb gedaan, dan het recept voorschreef. Ik vond hem anders iets te zurig. Door iets meer honing was hij naar mijn mening beter in balans.

Zoiets zou je toch elke dag willen eten? :D
 
Nou, elke dag is misschien wat saai, maar wel vaker dan ik nu doe!

Het ziet er erg lekker uit!
 
lekker broodje, wekelijks moet lukken toch?
 
Lekker man! En ja de mosterdsaus is perfect voor PP!
 
Inderdaad dat zou ik elke dag wel willen eten
 
Iedere dag? ik hou wel van gevarieerd avond eten.
Misschien als vervanging van de cornflakes bij het ontbijt.
 
Kijken of je dat nog zegt na een week in de BBQ Belt Frits :)
 
Ik zeg maar altijd, niet veel maar constant ;).
 
Ziet er erg lekker uit Big-T.
Goed bezig  :)

Eneh, die Carolina Mustard Sauce ga ik hier ook maar eens maken.
Top

Mac
 
Terug
Bovenaan Onderaan