BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork

 
 

Bart

Tondelzoeker
Berichten
21
Afgelopen zaterdag ging het er eindelijk van komen: de eerste keer pulled pork maken op mijn BGE (volgens wedstrijdrecept Noskos)

Mooi stukje procureur van 2,5kg
hW5iaXW.jpg


Vrijdagavond alvast injecteren en rubben
e7dvzNC.jpg

8GxY5bF.jpg


Zaterdagochtend om 8:00uur op de BGE
Recht uit de koelkast (kerntemperatuur 5gr)
fZnHWj3.jpg


Eerste uur moest ik nog even van huis, en heb ik helaas BBQ temperatuur niet in de gaten kunnen houden.
Toen ik terug kwam was deze naar 145gr gegaan  :-O. Snel alles dicht gezet en na half uurtje was hij gelukkig terug op 120gr

Na 2 uur was de kerntemperatuur 53gr
Na 3 uur was de kerntemperatuur 68gr
Na 4 uur was de kerntemperatuur 71gr
Na 5 uur was de kerntemperatuur 74gr

Na een uurtje of 5 even insmeren met. Geur is al niet te houden  ;)
tg6AYGy.jpg


Na 6 uur was de kerntemperatuur 72gr
Na 7 uur was de kerntemperatuur 73gr

Toen ingepakt met aluminium folie en weer terug erop.
ySWIbE6.jpg


Na ruim anderhalf uur was een kerntemperatuur van 89gr bereikt en heb ik hem ervan af gehaald. (Even prikken en leek me gaar genoeg)
Even kwartiertje uitgepakt en daarna weer uurtje ingepakt op de aanrecht laten liggen. (is een moeilijk moment  :p)
RHBvIFq.jpg


Daarna lekker pullen en proeven
TAAzUoR.jpg


Wat was dit lekker zeg.
Voor mij gevoel voor de eerste keer goed gelukt!!

Deze jongen gaat nooit meer pulled pork bestellen bij een restaria oid. Is niet te vergelijken!

Helaas is het wel alweer op....



 
Mooie PP! De realisatie dat bepaalde bereidingen zoveel lekkerder kunnen dan in menig restaurant is mij niet onbekend. Die ervaring heb ik ondertussen ook gehad bij PP, spare-ribs en Babi Pangang. Gefeliciteerd met je knorretje!
 
Prachtige ervaring,  genieten,  van harte

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

 
Lekkere run PP. Ziet er allemaal goed uit. En idd het is sneller op dan je lief is
Zie ik daar nou schmink liggen? Als dat voor carnaval was die avond... petje af dat je s?ochtends  paraat stond bij de Q
Gefeliciteerd met je knorrie
 
Bram zei:
Lekkere run PP. Ziet er allemaal goed uit. En idd het is sneller op dan je lief is
Zie ik daar nou schmink liggen? Als dat voor carnaval was die avond... petje af dat je s?ochtends  paraat stond bij de Q
Gefeliciteerd met je knorrie

Schmink was nog wel van de carnaval, maar was alweer enkele dagen geleden, dus stond gewoon fit aan de Q  ;)
 
Hoera gefeliciteerd <:p met je Knor, nog even en je kunt niet meer uiteten of iets qua eten bestellen, want alles kun je zelf zoveel lekkerder en beter maken ;)
 
Lekker hoor, gratz met knorrie!
 
Ziet er prima uit, les voor de volgende keer is een groter stuk maken
maar dat is ook weer snel op  :(
Gefeliciteerd met je knor  ;)
 
Iedereen feliciteert je met je Knor, en nu heb je ook je Knor!
Gefeliciteerd, een mooie sessie en een mooie PP
 
mooie run hoor
gefeliciteerd met je knorrie

en ja, volgende keer meer maken.
 
Gefeliciteerd met je knorretje!  :D
 
Heerlijk, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Lekker, deze run vergeet je nooit meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan