Poosje geleden een flinke varkensnek bij de Makro op de kop getikt.
Deze uiteraard eerst een rub gegeven. Ik heb als basis die van Noskos gemaakt en gebruikt.
Uurtje laten intrekken en ondertussen een snake gelegd.... vind het altijd even prutsen maar het werkt super.
Lekbak erbij met kokendwater.
Na ongeveer 45mim was de Q op een constante temperatuur van 120?/125?.
De varkensnek er samen met wat appelhout er op en na ongeveer 4,5 uur ingepakt.
Tussendoor temperatuur checken, maar deze bleef gedurende de hele tijd prachtig stabiel.
Tijdens wachten ook nog een bbqsaus gemaakt ook weer met een schuin oog naar die van Noskos gekeken....
Na nog eens ongeveer 5 uur was de temperatuur van de nek opgelopen tot 92?, de probe ging er in n als in boter! .....yeah!
Klein uurtje laten rusten en toen uit elkaar getrokken.
Ook een stukje gesnoept. Man wat is dat verschrikkelijk lekker!
De volgende dag heb ik het verdeelt in porties en in de vriezer gekieperd.
Deze uiteraard eerst een rub gegeven. Ik heb als basis die van Noskos gemaakt en gebruikt.
Uurtje laten intrekken en ondertussen een snake gelegd.... vind het altijd even prutsen maar het werkt super.
Lekbak erbij met kokendwater.
Na ongeveer 45mim was de Q op een constante temperatuur van 120?/125?.
De varkensnek er samen met wat appelhout er op en na ongeveer 4,5 uur ingepakt.
Tussendoor temperatuur checken, maar deze bleef gedurende de hele tijd prachtig stabiel.
Tijdens wachten ook nog een bbqsaus gemaakt ook weer met een schuin oog naar die van Noskos gekeken....
Na nog eens ongeveer 5 uur was de temperatuur van de nek opgelopen tot 92?, de probe ging er in n als in boter! .....yeah!
Klein uurtje laten rusten en toen uit elkaar getrokken.
Ook een stukje gesnoept. Man wat is dat verschrikkelijk lekker!
De volgende dag heb ik het verdeelt in porties en in de vriezer gekieperd.