BasBQ
Beef en Steak

pulled pork zone?

 

splendid

Vuurmaker
Berichten
51
hallo bbq ers,

ik heb twee vraagjes:

gister heb ik voor de tweede keer pulled pork gemaakt, tot aan 88 graden kerntemperatuur ging alles volgens plan. Bij 88 graden netjes uitgepakt en weer terug gelegt op de q. Helaas was de temp niet meer omhoog te krijgen. Hij zakte zelfs tot aan 82 graden. Na 1,5 uur was ie dat nog, dus toen hebben we hem maar gepakt. Hij was lekker maar niet super mals.

zou ik de volgende keer geduldiger moeten zijn?

en dan vroeg ik me nog af of op een weber 57, 2 stukken procureur kunnen, of raden jullie dat af?
 
Op een 57er, passen prima twee procureurs van 3kg :) wordt het alleen iets krapper
 
splendid zei:
hallo bbq ers,

ik heb twee vraagjes:

gister heb ik voor de tweede keer pulled pork gemaakt, tot aan 88 graden kerntemperatuur ging alles volgens plan. Bij 88 graden netjes uitgepakt en weer terug gelegt op de q. Helaas was de temp niet meer omhoog te krijgen. Hij zakte zelfs tot aan 82 graden. Na 1,5 uur was ie dat nog, dus toen hebben we hem maar gepakt. Hij was lekker maar niet super mals.

zou ik de volgende keer geduldiger moeten zijn?

en dan vroeg ik me nog af of op een weber 57, 2 stukken procureur kunnen, of raden jullie dat af?

SilverFox  +1

Vraagje, waarom heb je hem weer terug gelegd bij 88 gr.
Als je hem maakt volgens de wedstrijd PP volgens recept van Noskos is hij bij 88 gr. klaar en gereed om te pullen.

8snvkodl.jpg


Zo ziet het er dan uit en door het mengen met de eindsaus wordt het wel heel erg lekker.

501DCXUl.jpg


Of zo ;)

rcBM2sJl.jpg
 
ik had een heel aantal recepten gevonden waarbij de procureur bij 88 graden uitgepakt werd en dan weer terug gelegd tot 92 graden.

inmiddels had ik die van noskos ook gevonden.

komend weekend die maar eens proberen.

@hans, dat ziet er heerlijk uit!!
 
splendid zei:
ik had een heel aantal recepten gevonden waarbij de procureur bij 88 graden uitgepakt werd en dan weer terug gelegd tot 92 graden.

inmiddels had ik die van noskos ook gevonden.

komend weekend die maar eens proberen.

@hans, dat ziet er heerlijk uit!!

Dank je wel.
Niet op een broodje deze keer (maak ze altijd veel te dik :D) maar gewoon op een bordje.
Ook heerlijk. :)
 
Op mijjn WSM47 kan ik 4 procureurs kwijt
 
Bij 88 graden betekend het nog niet dat hij klaar is, het is een richtlijn.
Bij 88 graden ga je met een sateprikker prikken om te voelen hoe de weerstand is, het moet voelen alsof je met een prikker in een pakje boter prikt die op kamertemperatuur is.
En dat kan ook pas bij 94 graden zijn.
Als je hem daarna uitpakt en weer terug ligt om wat meer bark op je vlees te krijgen dan daalt de temperatuur door het vocht.
 
Wat Mike zegt +1

Als je hen uitpakt en terug legt, dan verdampt het vocht uit en op het vlees.
Dan daalt je vlees in temperatuur.
 
En moest ie bij 88 graden nog niet mals zijn (prikken): uitpakken. Vocht opvangen. Terug inpakken en nog 1 uurtje wegleggen onder wat doeken en in een koelbox werkt voor mij steeds goed

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

 
Ik pak BB of ribben nooit in. Duurt dan wel een aantal uren langer. Maar ik heb liever stevige bark.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

 
Op de site van noskos staat 88gr en dan een uurtje laten rusten met andere woorden klaar
Ga ik hier ook nog met een sate prikker in om te voelen of deze zo zacht is als boter of is dat overbodig bij noskos
 
bij 88 prikken bart. ook bij noskos? recept. als je veel weerstand hebt gewoon ff laten doorgaren. tenminste, dat is wat ik doe
 
Terug
Bovenaan Onderaan