BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork (WMT: Premium) met een dessert (eerste keer)

 
 

Odysseus

Vuurmaker
Berichten
63
Eindelijk het knorretje eens gaan maken. Moeders en broertje uitgenodigd om een hapje mee te eten lets go!
Begonnen rond een uur of 10:30u en gegeten om 17:00u.

thumbnail_IMG_9145.jpg


1kg Procureur besteld bij een online slager, wilde niet te gek gaan doen en meteen 2-3kg gaan halen bij de eerste keer.

thumbnail_IMG_9146.jpg
thumbnail_IMG_9147.jpg


Onder de mosterd gekledderd en daarna een lekker rubje erover gedaan die ik ook vaak bij mijn spareribs gebruik.

thumbnail_IMG_9149.jpg


Minion methode met de diffuser plate van de weber met een paar stukken Hickory rookhout erbij.

thumbnail_IMG_9150.jpg

Lekker roken!

thumbnail_IMG_9156.jpg
thumbnail_IMG_9158.jpg


thumbnail_IMG_9160.png

Tot een kern temp van 70 graden gedaan en daarna in de folie gewikkeld. Die 70 graden was net het begin van de stall. van 68-69 duurde al even en van 69-70 was ook al lang. Maar bij die 70 bleef hij daarna wel een poosje hangen, volgens mij een half uur - 45 min. Daarna klom die weer mooi omhoog.

thumbnail_IMG_9164.jpg

Klaar en nog even doorluchten, daarna weer folie er omheen en uurtje laten rusten.

thumbnail_IMG_9165.jpg
thumbnail_IMG_9167.jpg


Tuurlijk vergeten van de volle schaal een foto te maken, was al druk begonnen met het vullen van de broodjes. Had nog wat bbq saus in een pannetje verwarmd, met een kleine scheutje cola er doorheen. Die door de pulled pork gemengd. Resultaat was heerlijk. Iets minder vocht kwam uiteindelijk uit de folie t.o.v. de filmpjes die ik online allemaal zag, maar wellicht kwam dat door het formaat.

Dan het dessert... de banaantjes van Noskos! Had nog genoeg briketten in de weber om het Dessert te maken.
thumbnail_IMG_9169.jpg
thumbnail_IMG_9170.jpg


Dessert is gewoon goud. Helaas vergeten een bak met ijs te halen, was lekker geweest om er een bolletje vanille ijs naast te leggen.

thumbnail_IMG_9172.jpg
 
Mooie en uitgebreide reportage.
Een welverdiende knor voor jou.
 
Gefeliciteerd met je knor!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
Dat ziet er erg lekker uit!

Gefeliciteerd met je 🐷
 
Lekker hoor
Gefeliciteerd met je sticker

Volgende keer weer 1 kilo of toch maar......
 
Krijg weer zin om er zelf een te maken..
 
Ik wil er ook mee beginnen (eerste keer ook 1kg) ziet er goed uit. Moet je de procureur niet vastbinden of kan dat ook zonder touw?
 
Ik wil er ook mee beginnen (eerste keer ook 1kg) ziet er goed uit. Moet je de procureur niet vastbinden of kan dat ook zonder touw?
Normaliter is een procureur een groot stuk vlees, dat hoeft niet echt bij elkaar gebonden te worden. Tenzij je een slager hebt die niet heeft zitten opletten 😉
 
Prachtige foto's van een prima dagje bbq-en. Nothing mis mee. Gefeliciteerd met je knorr
 
Terug
Bovenaan Onderaan