Beef en Steak

Pulled Pork "wedstrijd editie"

Gummiebeer

Vuurmaker
Al een paar weken bezig geweest met de GG Large om het onder de knie te krijgen. Onder andere spareribs, PP, flank steak en wat snel spul erop bereidt om gewend te raken. Best wel wat anders dan een kettle bbq waar ik 5 jaar mee gewerkt had, maar het went snel! Ook een mooie gelegenheid om de Meater+ te gebruiken, daar was ik ook erg benieuwd naar.
Dus deze keer een verslag gemaakt van de 2e Noskos wedstrijd PP op de kamado.

Gistermiddag een stukje van 2KG procureur geïnjecteerd en in de rub gezet. De rub die ik gebruik is van Smokey Goodness, Pig Powder. Persoonlijk vind ik deze lekker, zoet met een klein pitje. Vanochtend vroeg rond 07:00 de fik erin en een half uurtje later lag de procureur lekker in de appelrook mooi te wezen.
Na 5 uur bij 70 graden ingesmeerd met de glaze en weer 2 uur met rust gelaten. Tegen die tijd was de kern 80 graden, ingepakt in alufolie en weer op het rooster om verder te garen. Bij 92 graden kern eraf gehaald en een kwartiertje uit laten wasemen, daarna een uur laten rusten in alufolie.
En dan eindelijk het pullen waar je dan al die tijd op verheugt! Het resultaat was erg lekker, sappig en mals (y)

De overgang van een Weber kettle naar een kamado is ook erg positief te noemen, het is erg stabiel in temperatuur en het product komt er beter/malser uit naar mijn idee.
De Meater+ is ook een welkome aanvulling, bevalt tot nu goed en kan via de cloud op de laptop alles monitoren en buitenshuis op mobiel.
20260919_073129.jpg

20260919_074432.jpg

20260919_123702.jpg

20260919_143513.jpg

20260919_160211.jpg

20260919_174900.jpg

Terug
Bovenaan Onderaan