BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork vraagje

patrickfrancken

Tondelzoeker
Berichten
4
Nu maar hopen dat ik snel reactie ga krijgen 😅

Als ik de procureur op de Q leg, moet ik deze dan direct in een lekbak leggen? Of is dit pas in een later stadium?
 
Het vlees gaat bij mij rechtstreeks indirect op de BBQ met een lekbak , gevuld met kokend water onder het vlees. Na het inpakken en van zodra het vlees botermals is, wordt die in een lekbak gepulled en gemengd met de eindsaus.
 
ik leg de lekbak op de platesetter (dus indirect) hoe meer je opvangt hoe makkelijker het schoonmaken.
Ik verander de set up niet gedurende begin en eind.
Rookhout voeg ik van tevoren toe tussen de kolen de eerste 3 uur is dat het meest belangrijk in combinatie met de temperatuur.
 
De procureur doe ik indirect op de bbq gewoon op het rooster, later pak ik hem pas in. Zo krijgt het vlees van alle kanten rook

Kijk even op dit filmpje van noskos

 
Gewoon de eerste paar uur indirect met rookhout.

Lekbak eronder is persoonlijke keuze.
Doe je met water erin dan hou je de temp wat stabieler (vooral in een ketel bbq)
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd naar je verslag!
 
Op elke Q zou ik een lekbak adviseren. Scheelt vervuiling en verbranding.
Op een kettle vullen met een laagje heet water en zonodig bijvullen
Op de kamado, lekbak op de platesetter en vlees op het rooster erboven. Ik leg altijd wat grote A4 M20 moeren op de plate setter en daar de lekbak op. Anders gaat je uitgedreven vet/vocht alsnog verbranden.

Pulled pork zou ik altijd roken tot het moment van inpakken.

Nog een tip. Vouw alu folie in elkaar en maak hier een dichte laag mee in je lekbak. Scheelt schoonmaken.

Succes.
 
Nu maar hopen dat ik snel reactie ga krijgen 😅

Als ik de procureur op de Q leg, moet ik deze dan direct in een lekbak leggen? Of is dit pas in een later stadium?
Nee lekbak op de deflectorplate en de procureur op het rooster
5618E17C-8F96-4D84-992F-CFE75008D4D2.jpeg
 
P.
1665918765016.jpeg
P.P. rook ik altijd indirect gaat wel direct op het rooster met een lekbak naast de brandsof.
 
P.P.P. rook ik altijd indirect gaat wel direct op het rooster met een lekbak naast de brandsof.
Hoi @Hans ,
Heb je nou "gewoon" een kolenmandje gevuld? Lijkt me echt heel handig zo, makkelijk kolen aanvullen ook....
 
Ik had voor m'n Weber geen kolenmandjes maar een vakje gemaakt voor de briketten d.m.v. een r.v.s. plaatje.

1667025283469.jpeg

Ik had geen mandjes maar gebruikte een rvs plaatje als afscherming van de brikettten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan