Ik heb nu twee keer pulled pork om mijn Green Egg gehad waarvan de eerste mislukte (eigen schuld, niet genoeg brandstof gebruikt waardoor hij bij 82 graden terug zakte) en de twee best aardig gelukt was.
Omdat ik vooral aan het uitproberen ben heb ik beide keren een stuk procureur van c.a. 800 gram gebruikt.
Temperatuur was rond de 107 graden en het vlees heeft er ongeveer 4,5 uur op gelegen.
Bij 68 graden vlees in de folie gedaan en bij 88 graden van de Q gehaald en een uur in folie laten rusten.
Nu was de pulled pork wel pull-baar maar ik had hem malser verwacht en had verwacht dat het pullen makkelijker zou gaan.
Kan dit aan het stuk vlees liggen of kan ik hier wat aan doen?
Langer op de Q?
Hogere eindtemperatuur?
Van begin tot eind inde folie?
Groter stuk vlees?
Omdat ik vooral aan het uitproberen ben heb ik beide keren een stuk procureur van c.a. 800 gram gebruikt.
Temperatuur was rond de 107 graden en het vlees heeft er ongeveer 4,5 uur op gelegen.
Bij 68 graden vlees in de folie gedaan en bij 88 graden van de Q gehaald en een uur in folie laten rusten.
Nu was de pulled pork wel pull-baar maar ik had hem malser verwacht en had verwacht dat het pullen makkelijker zou gaan.
Kan dit aan het stuk vlees liggen of kan ik hier wat aan doen?
Langer op de Q?
Hogere eindtemperatuur?
Van begin tot eind inde folie?
Groter stuk vlees?