BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork vraag?????

 

kennymasselink

Tondelzoeker
Berichten
10
Heren!

Ik ga morgen voor het eerst pulled pork maken op de bbq. Ik ga het wedstrijd recept maken met injecteren en al. Nu heb ik van noskos al aardig wat gerechten gemaakt.(ben alleen niet zo’n poster van foto’s en al). Nu is het zo dat mijn familie minder zoet is aangelegd dan de gemiddelde eter. Ik ben bang dat ook de pulled pork te zoet zal zijn voor de familie. Hebben jullie tips en tricks om er voor te zorgen dat het een geslaagd recept zal zijn, maar dat ik er ook rekening mee kan houden dat het niet te zoet zal zijn.

Ik zal na de sessie een aantal foto’s plaatsen voor het resultaat!

Alvast super bedankt chefs!

Gr kenny
62d031b2c1123bced48731c242c4487b.jpg
 
minder suiker gebruiken.
In veel recepten halveer ik ook de hoeveelheden suiker/honing die worden aangehouden.
Soms laat ik de suiker gewoon volledig vallen, beetje op het gevoel.

Enige nadeel is dat het minder carameliseert en er optisch soms want minder mooi uit ziet, maar voor mij primeert de smaak / beperkte hoeveelheid suiker.
 
Vragen over BBQ horen in de Rookkamer, morgen willen we wel erg graag je PP zien in Low & Slow.;)
Deze verplaats ik naar de rookkamer.
Mijn PP rub ik meestal met een zoutige rub (verstegen sparerib kruiden) injecteren doe ik met een bouillon maar voor de laksaus gebruik ik wel een zoetige saus zoals de Noskos saus.
Noskos the Pulled Pork rub is niet echt heel zoet, bevat ook nog een redelijk zoutje
Het is een beetje de balans die je moet zoeken, een beetje suiker haalt namelijk wel de scherpe randjes van het zout weg
 
Ik zou er niet te bang voor zijn, suiker wordt bij varkensvlees meer toegevoegd voor de kleur dan dat je echt een zoet eindproduct krijgt. Mocht je het leuk vinden, ik maak altijd mijn eigen rub bij pulled pork in deze verhoudingen en zoals je ziet gaat daar nauwelijks suiker in:
  • 4 eetlepels paprikapoeder
  • 2 eetlepels uienpoeder
  • 2 eetlepels knoflookpoeder
  • 2 eetlepels zwarte peper (bij voorkeur vers en grof gemalen)
  • 1 eetlepel chilipoeder (ik gebruik gedroogde pepertjes in de vijzel)
  • 1 eetlepel rietsuiker
  • 1 eetlepel zout
  • 1 theelepel komijnpoeder
Als binder gebruik ik bij varkensvlees altijd zeer scherpe (Duitse) mosterd.

Ik weet dat veel mensen het stuk nog "lakken" met BBQ-saus, dat doe ik zelf nooit, ik gebruik helft van de sappen uit het vlees om een BBQ-saus mee te maken en die serveer ik erbij voor wie dat lekker vindt. De andere helft meng ik door het vlees na het pullen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan