Afgelopen week een Boston butt van bijna 3 kilo laten ontdooien en in de rub gezet van Smokey goodness 1, de Piggy mix.
Vrijdag was het dan zo ver, mijn eerste sessie om pulled pork te maken.
Het begon al goed, aanmaakblokjes waren op en een van de twee thermometers deed het niet meer. De pork lag om 10 uur op de bbq en de Snake deed zijn werk goed. Het eerste uur verliep een klein beetje moeizaam maar daarna bleef die redelijk stabiel.
Om het uur een beetje insprayen met wat appelsap, en na vijf uur de Boston butt ingepakt. Hij had toen een kerntemperatuur van 65 graden. Toen de thermometer dus in het varkentje gedaan en dus niet meer de temperatuur van het rooster kunnen meten. Durf dus ook niet te zeggen of de bbq daarna stabiel is gebleven qua temperatuur.
Ondertussen een BBQ saus in elkaar gezet en een koolsla gemaakt.
Maargoed nadat er een kerntemperatuur van 85 graden stond heb ik hem uitgepakt en ingesmeerd met BBQ saus. Hierna begon de ellende. De temperatuur van het vlees bleef maar dalen en dalen, en ik maar even opzoeken of dit normaal is. Het schijnt zo te zijn inderdaad. Dit wist ik niet. Nadat de 72 graden bereikt was ging die weer stijgen tot de 88 graden. Toen eruit gehaald en een uur laten rusten. Al met al heeft die er dus 11 uur over gedaan.
Het resultaat mocht er zeker zijn, maar denk dat het nog wel wat beter kan.
Voor de volgende keer:
- Een uur eerder beginnen
- Zorgen dat ik twee werkende thermometers heb.
- Het vlees eerder voorzien van een BBQ saus.
- Het vlees pas uitpakken bij 88 graden(of iets later als het nog niet goed is)
Groetjes
Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk
Vrijdag was het dan zo ver, mijn eerste sessie om pulled pork te maken.
Het begon al goed, aanmaakblokjes waren op en een van de twee thermometers deed het niet meer. De pork lag om 10 uur op de bbq en de Snake deed zijn werk goed. Het eerste uur verliep een klein beetje moeizaam maar daarna bleef die redelijk stabiel.
Om het uur een beetje insprayen met wat appelsap, en na vijf uur de Boston butt ingepakt. Hij had toen een kerntemperatuur van 65 graden. Toen de thermometer dus in het varkentje gedaan en dus niet meer de temperatuur van het rooster kunnen meten. Durf dus ook niet te zeggen of de bbq daarna stabiel is gebleven qua temperatuur.
Ondertussen een BBQ saus in elkaar gezet en een koolsla gemaakt.
Maargoed nadat er een kerntemperatuur van 85 graden stond heb ik hem uitgepakt en ingesmeerd met BBQ saus. Hierna begon de ellende. De temperatuur van het vlees bleef maar dalen en dalen, en ik maar even opzoeken of dit normaal is. Het schijnt zo te zijn inderdaad. Dit wist ik niet. Nadat de 72 graden bereikt was ging die weer stijgen tot de 88 graden. Toen eruit gehaald en een uur laten rusten. Al met al heeft die er dus 11 uur over gedaan.
Het resultaat mocht er zeker zijn, maar denk dat het nog wel wat beter kan.
Voor de volgende keer:
- Een uur eerder beginnen
- Zorgen dat ik twee werkende thermometers heb.
- Het vlees eerder voorzien van een BBQ saus.
- Het vlees pas uitpakken bij 88 graden(of iets later als het nog niet goed is)
Groetjes

Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk