BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork, voor de sticker

 
 
 

Rik

Kooltjesharker
Berichten
101
Hallo allen,

Ik wilde toch wel heel erg graag die sticker verdienen, mijn vorige Pulled Pork was van voor mijn aanmelding en wilde genoeg foto's maken om dat knorretje te verdienen. Gemaakt op mijn trouwe Weber Performer (op een paar uitschieters na) met een temperatuur tussen de 110/120 gr. Na 5 uur zat hij op 67 graden heb ik hem ingepakt en voorzien wat een beetje appelsap. Bij 93 graden slaagde hij voor de priktest. De Rub die ik heb gebruikt, heb ik zelf gemaakt op basis van het recept van GugaFoods.

Een stuk procureur van ongeveer 2kg. Geïnjecteerd met een mix van appelsap, appelazijn, honing, zout en uienpoeder en voorzien van een goede laag kruiden.
20200827_191028.jpg
20200827_193016.jpg


Ondertussen was de temperatuur in de Weber stabiel en mocht het varkje op het rooster. Na 2 uur begon hij er al goed uit te zien
20200827_195929.jpg
20200827_231151.jpg


Na 5 uur zag werd het tijd om hem in te pakken en mocht ie ingepakt verder garen.

20200828_014206.jpg
20200828_014705.jpg


Bij 89 graden ben ik gaan prikken, bij 93 op de meater slaagde hij voor de priktest en mocht hij een kwartiertje uitdampen.

20200828_045224.jpg


Na dat kwartiertje uitdampen weer dichtgevouwen en omdat ik het voor de "voorraad" heb gemaakt (en natuurlijk de sticker) een paar uur later, zonder mijn handen te branden het geheel uit elkaar getrokken.

20200828_064114.jpg
20200828_064929.jpg


Ik ben erg blij met het resultaat en kan voorlopig weer even vooruit. Bedankt voor het lezen!
20200828_065548.jpg
 
Hier een soortgelijk “vervelend probleem”. Nu ook bezig. Ziet er smakelijk uit. Mmmm.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rik
Mooie P.P. lekker ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Rik
Mooi rapportage en P.P. gefeliciteerd alvast met je sticker
 
  • Leuk
Waarderingen: Rik
Mooie Pulled Pork Rik, ziet er heel goed uit.
Gefeliciteerd met je Knor
 
  • Leuk
Waarderingen: Rik
Was geen straf toch om het nog een keer te maken 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: Rik
Mooi gedaan. Ziet er goed uit
Gefeliciteerd met je sticker
Op naar de koe en kip
 
  • Leuk
Waarderingen: Rik
Was geen straf toch om het nog een keer te maken 😁

Ik kan inderdaad altijd wel een reden verzinnen om zoiets te maken, maar dit keer was het wel een hele speciale

Mooi gedaan. Ziet er goed uit
Gefeliciteerd met je sticker
Op naar de koe en kip

Die koe en kip staan zeker op het verlanglijstje, maar dat zal nog even moeten wachten
 
Super mooi resultaat, concratz met je knor.
lekker gaan variëren met allerlei rubs en je hebt elke keer weer een heerlijk gerecht
 
  • Leuk
Waarderingen: Rik
Mooie run, netjes op de weber. Knap gedaan. Dat moet smullen geweest zijn.
gefeliciteerd met je knorrie
 
  • Leuk
Waarderingen: Rik
Terug
Bovenaan Onderaan